בדיקת חדשות 13: בניגוד לטענת המשטרה - הדיווח הראשוני על הפיגוע הגיע ב-16:10

לא ידוע באיזו שעה המשטרה עצמה קיבלה את הדיווח, אך 2 דקות לפני השעה שהמשטרה טענה שהיא השעה בה התקבל הדיווח - במשטרה דיווחו על האירוע למד"א. בתוך כך, בשלב הזה של חקירת הפיגוע כל הסימנים מצביעים על כך שהמחבל פעל לבדו

זמן צפייה: 07:10

בדיקה של חדשות 13 העלתה הערב (רביעי) כי הדיווח הראשוני שהגיע למד"א מהמשטרה על הפיגוע הרצחני המשולב בבאר שבע אתמול הגיע בשעה 16:10, וזאת בניגוד לטענת המשטרה לפיה השיחה הראשונה למוקד התקבלה בשעה 16:12.

לא ידוע באיזו שעה המשטרה עצמה קיבלה את הדיווח, אך כעת ברור כי שתי דקות לפני השעה שהמשטרה טענה שהיא השעה בה קיבלה את הדיווח - במשטרה כבר ידעו על האירוע. לפניית חדשות 13 הכחישו במשטרה שהתקיימה שיחה כזאת, אך לאחר מכן טענו במשטרה כי הם איתרו את השיחה, אך שהיא נערכה בשעה 16:11.

בתוך כך, בשלב הזה של חקירת הפיגוע כל הסימנים מצביעים על כך שהמחבל פעל לבדו. שני אחיו נעצרו היום, והם נמצאים בחקירה כדי להבין האם הם ידעו על כוונותיו. בגלל העבר הביטחוני של המחבל, שריצה עונש מאסר על כוונתו להצטרף לדאעש, לא מדובר במפגע בודד קלאסי, והוא לא סומן כבעייתי מבחינה ביטחונית.

הנהלת בתי המשפט היום הדפה את הביקורת על הענישה המקלה שקיבל המחבל כשנשפט לארבע שנות מאסר, ואומרת כי הוא נשפט על דיבורים ולא על מעשים. בשורה התחתונה הפיגוע נתפס כאירוע שונה, שלא קשור למה שקורה בירושלים ולא קשור לחמאס, ולכן הכוונה כרגע היא להמשיך במדיניות הישראלית של מתן מקסימום הקלות לפלסטינים ברמאדאן, גם בירושלים וגם ביהודה ושומרון.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-2203231940' autoplay='0' credit='רועי אברהם / לע"מ' desc='רה"מ בנט בכינוס צוות השרים למאבק בפשיעה בחברה הערבית' poster='' kid='1_h3jth0j0' duration='54']

ראש הממשלה נפתלי בנט כינס הערב את צוות השרים למאבק בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית, ובפתח הדיון הוא אמר: "אני רוצה לשבח פה, שוב, את שני האזרחים שפעלו בתושייה ובאומץ ופשוט הצילו חיים. מגיע להם צל"ש, לא פחות מצל"ש. על התושייה, על החתירה למגע. כך צריך לפעול כל ישראלי מול פיגוע טרור".

"כוחות הביטחון פועלים כדי להגיע לכל מי שהיה לו קשר, ישיר או עקיף, למחבל", הוסיף רה"מ, "כל מי שסייע, היווה השראה, הסית, שיתף פעולה - נגיע אליו. ליבנו עם משפחות הקורבנות - משפחת יחזקאל, משפחת יצחק, משפחת יחבס, ומשפחת קרביצקי. יהי זכרם ברוך".