בהכוונת ג'יהאד איסלאמי: סוכלה תשתית מג'נין שתכננה פיגועים

שב"כ עצר שבעה תושבים מג'נין והסביבה שפעלו בהכוונת פעילי ג'יהאד איסלאמי מעזה להוציא לפועל פיגועים נגד יעדים ישראליים. בין העצורים, אם לארבעה ילדים שריצתה מאסר בעבר על מעורבות בתכנון פיגוע

זמן צפייה: 00:24

השב"כ חשף וסיכל ניסיון של ארגון הג'יהאד האיסלאמי בעזה להקים תשתית טרור ביהודה ושומרון כדי לבצע פיגועים נגד יעדים ישראליים - כך הותר היום (שני) לפרסום. שב"כ עצר מספר פלסטינים בחשד שגייסו פעילים ותכנננו פיגועים בארץ.

במסגרת הפרשה נעצרו על ידי שב"כ וצה"ל שבעה פלסטינים, תושבי ג'נין והכפרים בסביבה, שגויסו על ידי אנשי ג'יהאד איסלאמי מהרצועה. בין העצורים נמצאת יסמין שעבאן, אם לארבעה כבת 40 מהכפר ג'למה הסמוך לג'נין, שריצתה בעבר עונש מאסר בגין מעורבות בתכנון פיגוע התאבדות. היא גם מוכרת כפעילת ג'יהאד איסלאמי.

המטען שיצר מחמד יאסין
המטען שיצר מחמד יאסין | צילום: תקשורת שב״כ

מהחקירה עלה כי שעבאן פעלה לתווך בין אחמד ג'ודה, תושב רפיח ברצועה שידוע כפעיל ג'יהאד איסלאמי ועוסק באיתור וגיוס של צעירים בשטח. היא תיווכה בינו לבין חברי החוליות ביהודה ושומרון וסייעה להם בהעברות כספים, אמל"ח ותחמושת.

בחקירה עלה עוד כי ג'ודה פעל מטעמו של ג'יהאד גנאם, תושב רפיח ובכיר ג'יהאד איסלאמי ברצועת עזה. בין העצורים הנוספים נמצא גם מוחמד יאסין, תושב הכפר דיר אבו דעיף הסמוך לג'נין, שגייס תחתיו אנשים נוספים מכפרו שנעצרו גם כן.

מחמד יאסין גא''פ
אחד העצורים מוחמד יאסין | צילום: תקשורת שב״כ

יאסין וחברי החוליה קיבלו חומרי הדרכה מרצועת עזה וייצרו מטען חבלה איכותי דמוי רקטה שעימו תכננו לבצע פיגוע למול חקלאים באזור. לפני חמישה ימים הוגש נגד יאסין ואדם נוסף כתב אישום בבית המשפט הצבאי בשומרון בגין עבירות ביטחוניות חמורות. בנוסף, הוגש כתבי אישום נגד ארבעה חברי חוליה נוספים.