ניסיון פיגוע בצומת גוש עציון: מחבלת חמושה בסכין נורתה

פהימה אלחרוב, תושבת הכפר חוסאן בת 60, ניסתה לדקור לוחמי נח"ל שאבטחו את הצומת. אחד החיילים פתח לעברה באש ונטרל אותה. מצבה קשה. לא היו נפגעים אחרים באירוע • תיעוד

זמן צפייה: 02:15

ניסיון פיגוע: מחבלת חמושה בסכין הגיעה הבוקר (ראשון) לצומת גוש עציון שבמרחב החטיבה המרחבית "עציון" וניסתה לדקור חיילי צה"ל שאבטחו את הצומת. אחד הלוחמים פתח בנוהל מעצר חשוד וירה לעבר המחבלת שמתה מפצעיה כמה שעות לאחר האירוע. לא היו נפגעים בקרב כוחות צה"ל. בתיעוד ניתן לראות כיצד החיילים קוראים לעברה של האישה החמושה להוריד את הסכין, תוך כדי שהם יורים יריות אזהרה לאוויר.

מחקירה ראשונית עולה כי הפלסטינית, בת ה-60, ניסתה להתאבד לפני כחודש וחצי באמצעות נטילת תרופות. על כן, אושפזה למשך מספר ימים בבית החולים ג'מעייה אלערבייה. הרקע הינו הסתבכות כלכלית בסך 200 אלף שקלים. כעת, גורמים החקירה מעריכים כי ניסיון הפיגוע היה בעצם ניסיון התאבדות.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

דגלים בחצי התורן: יום אבל לאומי אחרי לילה של הלוויות

אוחנה לאחר האסון: "אני אחראי – אך אחריות אין פירושה אשמה"

דקה אחר דקה: לילה ההילולה בהר מירון שהסתיים ב-45 הרוגים

ניסיון פיגוע בצומת גוש עציון
ניסיון פיגוע בצומת גוש עציון | צילום: דובר צה''ל

לפני כיומיים בוצע ניסיון פיגוע נוסף, כאשר חשוד השליך בקבוק תבערה לעבר לוחמי מג"ב שפעלו באזור קבר רחל לפיזרום של עשרות מתפרעים שיידו אבנים וירו זיקוקים לעבר מתחם הקבר. הלוחמים, שנערכו למארב בניסיון לבצע מעצרים, יצאו ממנו ועצרו את החשוד המרכזי בן ה-18 לאחר מרדף רגלי, כאשר לצדו היה חשוד נוסף. שניהם תושבי בית לחם.