עם בגדים שחורים וז'קט: נמשך המצוד אחר המחבל בתל אביב

במשטרה פרסמו מידע ראשוני על המחבל שביצע את הפיגוע במרכז תל אביב שבו נרצחו שני בני אדם ועוד 13 נפצעו. הערכה ראשונית - המחבל הוא פלסטיני שהגיע מצפון השומרון. בין הכוחות שמחפשים אחר המחבל גם לוחמים מסיירת מטכ"ל

זמן צפייה: 00:17

כוחות רבים ממשיכים בסריקות, סמטה אחר סמטה, בית אחר בית - בעקבות המחבל שנמלט לאחר שביצע הערב (חמישי) את הפיגוע ברחוב דיזינגוף במרכז תל אביב. ההערכה הראשונית היא שמדובר במחבל פלסטיני שהגיע מצפון השומרון, והמשטרה פרסמה כי המחבל לבש חולצה קצרה שחורה, מכנס שחור וז'קט.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-internal-part-2204072318' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד המחבל בתל אביב' poster='' kid='1_bgd5dily' duration='19']

ראש הממשלה נפתלי בנט קיים התייעצות ביטחונית וקיבל עדכונים אודות ההתפתחויות בשטח, ובדיון נידון המשך הפעילות המבצעית של משטרת ישראל והשב"כ לשעות הקרובות. בדין השתתפו שר הביטחון בני גנץ, השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ רונן בר, המפכ"ל קובי שבתאי, ראש המל"ל, המזכיר הצבאי ובכירים נוספים.

"לילה קשה מאוד", כתב בנט הלילה. "תנחומיי למשפחות הנרצחים ואני מתפלל לשלומם של הפצועים. ‏כוחות הביטחון נמצאים במרדף אחר המחבל שביצע את ההשתוללות הרצחנית הערב בתל אביב. ‏היכן שהמחבל נמצא - אנחנו נגיע אליו. ‏וכל מי שסייע לו בעקיפין או במישרין - ישלם מחיר".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-internal-part-2204072254' autoplay='0' credit='' desc='חיילים מיחידות מיוחדות בתל אביב' poster='' kid='1_0pw1zmoy' duration='17']

מפקד מחוז תל אביב ניצב עמי אשד הגיע לזירת הפיגוע וסיפר: "האירוע החל בדיזנגוף 149. לצערי הרב יש כ-15 נפגעים. הרוב קלים, אך לצערי יש שני הרוגים. הגיעו כוחות משטרה רבים מאוד. הזירה מורכבת כי זה לא רק כאן אלא זירות במעגלים נוספים היות והיורה נמלט מהזירה וברח לכיוון אחת הסמטאות".

"אנחנו מקיימים מספר מאמצים מאוד משמעותיים", הוסיף אשד, "אנחנו בעיקר עסוקים כדי לסרוק את השטח כדי לוודא שאין מפגעים נוספים ונראה שכרגע אין. המחבל שהיה כאן ברח מהזירה ולצערי טרם נתפס. השערת העבודה היא שהוא נמצא באזור ולכן יש כאן כוחות גדולים. אני מבקש מהאזרחים להישאר בבתים, לסגור את הדלתות".

פיגוע תל אביב כוחות ביטחון משטרה
מחפשים אחר המחבל | צילום: רויטרס

הירי בוצע בבר "אילקה" שברחוב דיזינגוף 148, ומותם של שני גברים כבני 30 שנפצעו אנושות בפיגוע נקבע בבית החולים איכילוב, לשם פונו ארבעה אנשים נוספים שנפגעו באורח קשה מהירי, בהם גבר בן 38, גבר בן 30, צעירה בת 28 וצעיר כבן 20. לבית החולים שיבא תל השומר פונה גבר כבן 30 במצב קל עם פצע ירי, ולבית החולים וולפסון בחולון פונו שני פצועים קל עם חבלות בגפיים.

פיגוע תל אביב כוחות ביטחון משטרה
כוחות רבים בתל אביב בעקבות הפיגוע | צילום: רויטרס

בחמאס הגיבו לפיגוע ואמרו: "אנחנו מברכים על הפיגוע ההרואי שאירע הערב במרכז תל אביב, ושהביא להריגתם של מספר חיילים ומתנחלים ציונים. פיגוע זה הגיע כתגובה טבעית ולגיטימית על הסלמה פשעיה של ישראל נגד העם הפלסטיני, נגד האדמה הפלסטינית, נגד מזרח ירושלים ונגד מסגד אל-אקצא. העם הפלסטיני לא יאפשר את המשך טרור הכיבוש ופשעיו, את הניסיונות לייהד את מזרח ירושלים ואת הקרבת הקורבנות בהר הבית לבניית בית המקדש במהלך חג הפסח. ההתנגדות עוקבת אחר כל מי שחושב לפגוע במזרח ירושלים ובמסגד אל-אקצא והימים הקרובים יראו זאת".

אירוע ירי בתל אביב
אירוע ירי בתל אביב

ערוץ הטלוויזיה הפלסטיני המזוהה עם הג'יהאד האיסלאמי, "פלסטין אל-יום", ציטט את הודעת אירגון הג'יהאד האיסלאמי לגבי הפיגוע, ובהודעה נכתב: "ההתנגדות נמשכת והאויב ישלם מחיר רב על פשעיו. אנחנו מברכים על הפיגוע האיכותי בלב הישות הציונית. חזרת הפיגועים בעומק ישראל באה כתגובה טבעית לתוקפנות של ישראל שחוצה כל גבול".