לאחר הפיגוע: הלוחמים צפויים לקבל תעודת הערכה מהמפכ"ל

המפכ"ל ומפקד מג"ב מתכוונים להעניק ללוחם וללוחמת שניטרלו את המחבל בפיגוע בשער שכם תעודת הערכה. בתוך כך, במשרד המשפטים הודפים את הביקורת על החקירה וטוענים כי היא הייתה נחוצה

זמן צפייה: 05:15

פרסום ראשון: המפכ"ל קובי שבתאי ומפקד מג"ב אמיר כהן מתכוונים להעניק תעודת הערכה לשני הלוחמים שניטרלו אתמול את המחבל בפיגוע בשער שכם - כך פורסם היום (ראשון) בחדשות 13. החקירה שנפתחה בעניינם של השניים ככל הנראה תיסגר בהמשך השבוע.

בתוך כך, לאחר ההחלטה לזמן אותם לחקירה מתברר כעת כי במשרד המשפטים נערכו התייעצויות רבות בעקבות הסרטון שפורסם והופץ ברשתות החברתיות לפיו הלוחמים ירו במחבל כשהיה על הקרקע. ראשת מח"ש קרן בר מנחם קיימה התייעצות עם פרקליט המדינה עמית אייסמן והוא החליט שיש לזמנם לחקירה על מנת לשמוע את הגרסה שלהם לאירוע.

Whatsapp Image 2021 12 04 At 2
שני הלוחמים לאחר צאתם מהחקירה

במשרד המשפטים הודפים את הביקורת וטוענים כי היא "יצאה מכל פרופורציה". בנוסף, טוענים כי היה נחוץ לחקור אותם בשל הסרטון שפורסם, ועצם החקירה אינה מהווה האשמה.

הלוחמים ביקרו היום את הפצוע שנפגע בפיגוע, אברהם אלמליח, והוא הודה להם ואמר: "תודה רבה שהצלתם אותי, בלדעדיכם אני לא יודע אם הייתי פה". אחיו הוסיף כי "הקב"ה שלח אתכם בזמן הנכון ובמקום הנכון".