הערכה: המחבלים הם שב"חים שהכירו את אלעד ועבדו בה

כוחות הביטחון ממשיכים במצוד אחר מבצעי הפיגוע בעיר החרדית. על פי החשד, למחבלים, אסעד יוסף אסעד אלרפאעי וצבחי עמאד צבחי אבו שקיר, תושבי הכפר רומאנה שבמחוז ג'נין לא היו היתרי כניסה לישראל

החשודים בביצוע הפיגוע באלעד - אסעד יוסף אסעד אלרפאעי וצבחי עמאד צבחי אבו שקיר

כוחות הביטחון ממשיכים הבוקר (שישי) בחיפושים אחר החשודים המרכזיים בביצוע הפיגוע באלעד, אשר נלמטו מהזירה: אסעד יוסף אסעד אלרפאעי, בן 19 וצבחי עמאד צבחי אבו שקיר, בן 20. השניים תושבי הכפר רומאנה שבמחוז ג’נין. מחקירת הפיגוע עולה כי שני המחבלים הם שוהים בלתי חוקיים ללא היתר כניסה לישראל, שעל פי הההערכות הכירו את אלעד ואולי אף עבדו בה.

החשודים בביצוע הפיגוע באלעד - אסעד יוסף אסעד אלרפאעי. וצבחי עמאד צבחי אבו שקיר
החשודים בביצוע הפיגוע באלעד - אסעד יוסף אסעד אלרפאעי. וצבחי עמאד צבחי אבו שקיר | צילום: דוברות המשטרה

"המטרה לשים את היד על המחבלים, וכמה שיותר מהר. אנו משקיעים במאמץ מודיעיני ומבצעי עצום עם יתר שותפינו במערכת הביטחון בכדי להתחקות אחר נתיב בריחתם". אמר המפכ"ל קובי שבתאי בסיומה של הערכת מצב שקיים בחפ"ק המבצע המשטרתי.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-2205061520' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד פלסטיני של אבותיהם של שני המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד נפגשים ומתחבקים' poster='' kid='1_4p8wdjcz' duration='19']

המפכ''ל קובי שבתאי בהערעת המצב בחפ''ק המבצע המשטרתי
המפכ''ל קובי שבתאי בהערעת המצב בחפ''ק המבצע המשטרתי | צילום: דוברות המשטרה

בעקבות הפיגוע, שר הביטחון בני גנץ החליט לאחר הערכת מצב בהשתתפות הרמטכ"ל, ראש השב"כ, ראש אמ"ן וראש אמ"ץ כי יש להאריך את הסגר בעזה וביהודה ושומרון בשלב זה עד יום ראשון. כמו כן, הנחה גנץ לתגבר את המשטרה בסיוע בסריקות ולהפעיל את כל הכוחות הנדרשים לסגירת מרחב התפר והמעברים בכדי למנוע בריחה אפשרית של המפגעים לאיו"ש. "מדובר בפיגוע קשה שהוא חלק מסדרת פיגועים", אמר גנץ והוסיף: "מערכת הביטחון תגבה מחיר על הפיגועים וההסתה".

זירת הפיגוע באלעד
זירת הפיגוע באלעד | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

כזכור, אמש נרצחו יהונתן חבקוק, בועז גול ואורן בן יפתח בפיגוע משולב במספר זירות באלעד. שלושה בני אדם נוספים נפצעו באורח קשה ואדם נוסף נפצע קל. מסע ההרג של המחבלים החל בכיכר אבן גבירול שבעיר והמשיך לאמפי פארק הסמוך. הלוויתו של אורן בן יפתח   תצא בשעה 12:30 מבית משפחתו בעיר לוד.

הנרצחים בפיגוע באלעד. מימין לשמאל: בועז גול, אורן בן יפתח ויהונתן חבקוק
הנרצחים בפיגוע באלעד. מימין לשמאל: בועז גול, אורן בן יפתח ויהונתן חבקוק