באלעד מתקשים לעכל חזרה לשגרה לאחר הפיגוע: "כמעט לא רואים אנשים"

בימים שלאחר הפיגוע הרצחני באלעד, תושבי העיר עדיין מתקשים לעכל את שחוו. "לא שלחנו את הילדים ללמוד", סיפר תושב העיר. סיבוב באחד מסניפי הסופרמרקט מראה עד כמה תושבי אלעד חששו בימים שלאחר הפיגוע: "היינו פה בתחושות איומות"

תמונות מהלוויתו של בועז גול

בעקבות הפיגוע הרצחני שהתרחש בעיר ביום חמישי האחרון, תושבי אלעד מתקשים גם היום (ראשון) לעכל את אירוע הטרור שבו נרצחו שניים מתושביה, בועז גול ויהונתן חבקוק, זאת למרות הצהרותיו של ראש העיר, הרב ישראל פרוש, שלפיהן אין סכנה שהמחבלים נמצאים בעיר וניתן לנהל שגרת חיים תקינה. מבחינת התושבים, היומיים האחרונים היו מתוחים מאוד בעבורם.

תיעוד מהסופר ''יש חסד'' שבעיר אלעד לאחר הפיגוע
תיעוד מהסופר ''יש חסד'' שבעיר אלעד לאחר הפיגוע

"ביום שישי לא שלחנו את הילדים ללמוד, זה פשוט לא התקבל על הדעת", סיפר משה אשר, תושב העיר, "ביום שבת ההגדרה 'עיר אבלה' תפסה מקום. כל הרחובות היו ריקים וכל דקה עבר רכב משטרה. הבוקר, אשתי לא הסכימה שאני אעלה הביתה, כדי שאשאר קרוב לתלמודי התורה היכן שהילדים שלי לומדים. העיר עדיין לא חזרה לשגרה".

סיבוב בתוך הסופרמרקט שבאחד מרחובות העיר מראה עד כמה התושבים חששו בימים שלאחר הפיגוע. "לא היו הרבה לקוחות. האווירה עדיין מתוחה כי זו עיר שלא יודעת כל כך מה זה פיגועים", אומרת עדינה, מנהלת הקופאיות בסופר "יש חסד". "ביום שישי היו קופאיות שהתקשרו ואמרו שקשה להן, שהן לא יגיעו לעבודה, והאמת שקיבלנו את זה בהבנה, היינו פה בתחושות איומות, אתה מסתובב בבוקר וכמעט לא רואה אנשים".

Whatsapp Image 2022 05 06 At 1
זירת הפיגוע באלעד. ''תנועת השוטרים בעיר פחתה'' | צילום: רויטרס

בתום שלושה ימים של חיפושים, כוחות הביטחון תפסו היום את שני המחבלים שביצעו את הפיגוע, במהלכו נרצחו שלושה בני אדם ונפצעו ארבעה נוספים. השניים, אסעד יוסף אסעד אלרפאעי בן ה-19, וצבחי עמאד אבו שקיר בן ה-20, נתפסו סמוך לאלעד לכיוון ראש העין, ונלקחו לחקירת שב"כ. השניים נתפסו הודות לעקבות שהשאירו באזור, מה שהוביל לצמצום שטח החיפוש וללכידתם ליד שיח ביער אלעד.

כעת, לאחר תפיסת המחבלים, התושבים יוכלו לחזור לשגרה, עד כמה שאפשר, כשברקע המסוק המשטרתי שחג מעל האזור ביומיים האחרונים, כבר לא נמצא ותנועת השוטרים בעיר פחתה.