פיגוע באריאל: מצוד אחר המחבלים, הנרצח הגן בגופו על המאבטחת

בכפר בידיא שבשומרון אותר הרכב שככל הנראה שימש את המחבלים שביצעו את פיגוע הירי הקטלני בכניסה לאריאל שבו נרצח מאבטח בן 23. מפקד אוגדת איו"ש סיפר כי המאבטח הגן בגופו של מאבטחת נוספת בזמן הירי והציל את חייה. כוחות צבא, משטרה ושב"כ במצוד אחר המפגעים

זירת פיגוע ירי אריאל
זירת פיגוע הירי באריאל | צילום: אור שירזי, רדיו גלי ישראל

שעות לאחר הפיגוע הקטלני אמש (שישי) שבו נרצח צעיר בן 23 בכניסה לאריאל, כוחות צבא, שב"כ ומשטרה בעיצומו של מצוד אחר המחבלים שביצעו את הפיגוע. מפקד אוגדת איו"ש, תא"ל אבי בלוט, סיפר הבוקר כי שני מחבלים הגיעו ברכב לעמדת השמירה בכניסה לעיר אריאל, ירדו ממנו וירו למוות במאבטח ששהה בנקודה. המאבטח הגן בגופו על מאבטחת נוספת בזירת האירוע והציל את חייה.

מצוד כוחות צה''ל מחבלים פיגוע ירי אריאל אבי בלו
כוחות צה''ל במצוד אחר המחבלים | צילום: דובר צה''ל

בעקבות הפיגוע הוקפצו למרחב לוחמי חטיבת הקומנדו, סיירת צנחנים, יחידת עוקץ, יחידת מרעול וכוחות של משטרת ישראל, זאת בנוסף לכוחות צה"ל הפועלים בגזרה בשגרה, שסרקו וחסמו צירים בהתאם למידע המודיעיני שהתקבל משב"כ.

רכב פלסטיני שרוף פיגוע ירי מחבלים אריאל
הרכב הפלסטיני שאותר שרוף בשומרון

"אנחנו עושים הכול כדי להגיע למחבלים. נגיע למפגעים ונסגור את המעגל", אמר בלוט שסיפר גם כי יחידת דובדבן וימ"ס איו"ש ביצעו מעצרים בבלאטה וברוקין. בנוסף, עימותים נרשמו בכפר עזון ולפי הפלסטינים, פלסטיני שהשליך בקבוק תבערה נורה ונהרג.

הכוחות מכתרים את העיר סלפית הסמוכה לעיר אריאל ומבצעים בידוק מלא בכניסה וביציאה מהעיר. הפלסטינים מדווחים גם כי הרכב ששימש את המחבלים אותר שרוף בכפר בידיא שבשומרון.

מצוד כוחות צה''ל מחבלים פיגוע ירי אריאל אבי בלו
תא''ל אבי בלוט בזירה | צילום: דובר צה''ל

עד ראיה לפיגוע סיפר לחדשות 13: "חזרתי מהמשפחה שלי מקרובים מארוחה משפחתית. נכנסנו לעיר התקרבנו למחסום ואני רואה שרכב שנוסע לפני עוצר ומאבטחת רצה לכיוון הרכב וצועקת תעזרו לנו תעזרו לנו. קפצתי מתוך הרכב אני עם אקדח והיא אמרה שירו במאבטח. ניסינו להבין אם יש מחבלים. היא לא תקשרה היא הייתה בסטרס. אמרתי למשפחה שלי לחזור הביתה ונשארתי והקפצנו את כל הכוחות. הבודקה היה מרוסס".