אב לשלושה ומאמן אולימפי: נקבע מותו של ברק לופן שנפצע בפיגוע בת"א

לאחר מאבק ממושך על חייו בבית החולים, נפטר בן ה-35 שנפגע באירוע הטרור בתל אביב, בכך עלה מניין הנרצחים לשלושה. במהלך הלילה הוא עבר מספר ניתוחים, אך הרופאים לא הצליחו לייצבו. "ספורטאי בכל רמ"ח איבריו"

זמן צפייה: 03:12

לאחר מאבק ממושך במהלך הלילה, נקבע היום (שישי) מותו של ברק לופן בן ה-35, אחד מפצועי הפיגוע אמש בתל אביב - והוא הגבר השלישי שנרצח, בנוסף לאיתם מגיני ותומר מורד. במהלך הלילה הוא עבר מספר ניתוחים אך מצבו המשיך להתדרדר ובבוקר הוא היה מוגדר במצב אנוש עד קריטי.

לופן, במקור מקיבוץ גינוסר, התגורר בשנים האחרונות בגבעת שמואל עם אשתו ושלושת ילדיו הקטנים. הוא היה מאמן של ספורטאים אולימפים, וגם היה כזה בעברו. הלווייתו תתקיים ביום ראשון בקיבוץ גינוסר בשעה 17:00. לופן הגיע לבר "אילקה", שבו בוצע הירי, ליום הולדת של חברו.

ברק לופן בן 35 מקיבוץ גינוסר שנרצח בפיגוע בדיזינגוף
ברק לופן בן 35 מקיבוץ גינוסר שנרצח בפיגוע בדיזינגוף

משפחתו של ברק נמסר: "ברק אהובינו, נכד של מייסדי קיבוץ גינוסר, בעל ואב למופת. ספורטאי בכל רמ"ח איבריו, חבר הסגל האולימפי בתחום הקיאקים ומחנך דור העתיד בתחום. עזב אותנו בטרם עת, המומים, כואבים ואוהבים מאוד".

אופיר, חברם של שני הנרצחים האחרים תומר מורד ואיתם מגיני בני ה-27 , סיפר הבוקר שהם היו חברים טובים, "שניהם היו יחד כל הזמן, טסו לכל מקום יחד, תמיד צחקו וחייכו". הם היו סטודנטים וגרו בתל אביב.

Whatsapp Image 2022 04 08 At 1
תומר מורד ואיתם מגיני שנרצחו בפיגוע בתל אביב

בתוך כך, במערכת הביטחון מעריכים שלמחבל שביצע את הפיגוע אמש בתל אביב היה סייען בתוך ישראל שהסיע אותו ל נקודת הפיגוע ברחוב דיזנגוף. האקדח של המחבל נמצא בידי שב"כ, שם בודקים כיצד השיג אותו. המחבל הוא איש מחשבים ללא עבר בטחוני. שב"כ ממשיך לתשאל עדי ראייה כדי לשחזר את נתיב הבריחה של המחבל מרחוב דיזנגוף עד ליפו - שם נמצא וחוסל.

בפיגוע אמש נרצחו שלושה בני אדם ושלושה נפצעו קשה ומאושפזים בבית החולים איכילוב במצב יציב. בנוסף, בבית החולים מאושפזים ארבעה פצועים נוספים במצב קל עד בינוני ושני פצועים שהגיעו במצב קל לבית החולים וולפסון שוחררו הבוקר.