טרור בלב גוש דן: השוטר אמיר ח'ורי חיסל את המחבל - ונרצח

השוטר שסייע לנטרל את המפגע בבני ברק מת מפצעיו והוא אחד מחמישה הרוגים בפיגוע. נרצח נוסף הוא יעקב שלום, אב לארבעה מבני ברק. 8 גדודים יוסטו לגזרת יו"ש בעקבות אירועי הטרור שגבו את חייהם של 11 ישראלים תוך שבוע. המשטרה העלתה את הכוננות לרמה הגבוהה ביותר, ורה"מ בנט החליט לכנס מחר את הקבינט המדיני-ביטחוני. באופן חריג: אבו מאזן גינה את הפיגוע

זמן צפייה: 00:35

הותר לפרסום: רס"מ אמיר ח'ורי הוא השוטר שנרצח הערב (שלישי) בפיגוע הירי בבני ברק, במהלכו נורו ונרצחו חמישה אנשים. ח'ורי בן ה-32 הוא ערבי נוצרי, תושב נוף הגליל ובנו של גמלאי משטרה. חורי הגיע עם רס"מ ע' כשהם רכובים על אופנוע, והשניים נתקלו במחבל לאחר שירה על עוברי אורח ורצח ארבעה אזרחים. הלילה הותר לפרסום שמו של אדם נוסף שנרצח בפיגוע - יעקב שלום, אב לארבעה מבני ברק.

השוטר אמיר ח'ורי שנרצח בפיגוע בבני ברק
השוטר אמיר ח'ורי שנרצח בפיגוע בבני ברק

יעקב שלום שנרצח בפיגוע בבני ברק
יעקב שלום שנרצח בפיגוע בבני ברק

רס"מ ע' מצוות האופנועים של תחנת בני ברק תיאר את רגעי ההיתקלות עם המחבל וניטרולו: "קיבלנו קריאה על אירוע יריות. מחבל עם M16 מכון עלינו, הוא ירה כדור אחד על השותף שלי שנפל. ניהלנו קרב של כמה שניות, הוא ירה 2 כדורים וחיסלתי אותו עם האקדח שלי".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-2203291107' autoplay='0' credit='דוברות המשטרה' desc='השוטר שחיסל את המחבל: "ניהלנו קרב של כמה שניות וחיסלתי אותו"' poster='' kid='1_eiy227e1' duration='41']

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן גינה את הפיגוע, ואמר כי הוא "מקווה שלא ינצלו את הפיגוע כדי לבצע עוד תקיפות ופלישות לשטחים". בעקבות הפיגוע הערב, וכן ברקע הפיגוע בחדרה שלשום והפיגוע בבאר שבע בשבוע שעבר, הנחה המפכ"ל קובי שבתאי על העלאת הכוננות המשטרתית לרמה הגבוהה ביותר.

הרמטכ"ל אביב כוכבי החליט לתגבר את אזור יהודה ושומרון בשמונה גדודים ואת גזרת עזה בשניים נוספים. ראש עיריית תל אביב רון חולדאי הודיע בחשבון הטוויטר שלו כי הנחה להגביר את העירנות של גופי הביטחון בעיר, וראשי ערים ומועצות ברחבי הארץ הורו גם הם לכוחות הביטחון להגביר כוננות ביישוביהם.

זירת הפיגוע בבני ברק
זירת הפיגוע בבני ברק

ההחלטות התקבלו במקביל להתייעצות הביטחונית שעורך ראש הממשלה נפתלי בנט עם שר הביטחון בני גנץ, השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ רונן בר, המפכ"ל קובי שבתאי וגורמים נוספים. בתום ההתייעצות החליט בנט לכנס מחר את הקבינט המדיני-ביטחוני בעקבות גל הפיגועים.

יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס פנה לשר לביטחון הפנים ודרש תגבור מיידי של אבטחה סביב מוסדות החינוך. "אי אפשר לחכות שחלילה יקרה משהו. צריך לפעול ומהר", כתב ביבס. בתוך כך, בעיריית בית"ר עילית הוחלט שלא להתיר כניסת פועלים ערבים מחר. במועצת קרית ארבע החלטה דומה התקבלה עד להודעה חדשה. בנוסף, בהמלצת הגורמים הביטחוניים, נמסר לתושבי המועצה כי מי שיש ברשותו נשק מתבקש לשאת אותו איתו.

דיא חמארשה מחבל פיגוע בני ברק
המחבל, דיאא חסן חמארשי

חמישה בני אדם נרצחו הערב בפיגוע ירי בשלוש זירות שונות בבני ברק ורמת גן. המחבל הוא ככל הנראה דיאא חסן חמארשי שהגיע ללב גוש דן מהכפר יעבד שבצפון השומרון, ולאחר שירה בעוברי האורח הוא חוסל בידי השוטרים שהגיעו לזירה.

לפי עדי ראייה, המחבל פתח בירי על רכב ברחוב הרצל פינת ז'בוטינסקי ופגע באדם שישב ברכב, ולאחר מכן ירה על חנות ופגע ב-2 בני אדם בחנות. אחר כך, לפי דיווחים מהשטח, הוא המשיך ופגע באדם נוסף שנפצע אנושות ופונה לבית החולים בלינסון בפתח תקווה, שם נקבע מותו.