"הבנתי שזה אני או הוא": כך חיסל לוחם ימ"ס את המחבל בחדרה

סגן מפקד מסתערבי מג"ב, רפ"ק י', ניטרל בעזרת לוחמיו את שני המפגעים, כשהוא עם אקדח בלבד מול נשקים אוטומטיים. הוא תיאר כיצד זיהה שהמחבל לובש אפוד, ולכן כיוון לראשו. "אין מקום למחשבה, אני שמח שהצלחנו למנוע פגיעה באזרחים"

זמן צפייה: 05:26

שני לוחמי יחידת המסתערבים של מג"ב שחיסלו את המחבלים בפיגוע הירי בחדרה, רפ"ק י', סגן מפקד ימ"ס איו"ש, ורס"ב ל', התראיינו הערב (שני) במהדורה המרכזית. י' סיפר כי הלוחמים היו באזור ושמעו את היריות מהרחוב. הם מיהרו למקום ובקרב קצר חיסלו את שני המחבלים - ובכך מנעו מהם להמשיך במסע ההרג שתכננו.

"הגענו במטרה לאכול ארוחת ערב", שיחזר י', שחיסל את המחבלים. "בדרך כלל אנחנו לא מגיעים לחדרה אבל אחד הלוחמים התעקש להגיע לשווארמה של שאולי. לפני כן נכנסנו לחנות קטנה לקנות סיגריות, כשהיינו שם שמענו קולות לא ברורים והבנו מהר שמדובר באירוע חירום".

המחבלים בפיגוע בחדרה
המחבלים בפיגוע בחדרה

"יצאנו החוצה ושמענו צרור יריות והבנו שמדובר בנשק אוטומטי. בשלב הזה, שני הלוחמים שלי רצו לכיוון האירוע. אני רצתי לכיוון הרכב הבאתי את כובע הזיהוי, לאור אירועים שאני מכיר בנושא של דו"צ בין כוחות על אזרחי לכוחות גלויים. אני רואה מחבל מולי אוחז ב-M16 , לובש אפוד קרמי ו-3 מחסניות".

הלוחם תיאר את זירת הקרב בקור רוח וסיפר כיצד חיבל את המחבל: "הוא היה במרחק 20 מטר ממני, ביצע ירי לעבר שני הלוחמים שלי ואז ברגע שזיהיתי אותו כיוונתי את האקדח בעזרת ציין לייזר לכיוון הראש, כי הבנתי שבכל מקום אחר שאפגע הכדור לא יחדור אותו. הבנתי שזה אני או הוא, הוצאתי כדור לראשו שהיה חשוף והוא נפל".

אמצעי הלחימה שנתפסו על המחבלים בפיגוע בחדרה

"זיהיתי שאחד הלוחמים, שלא נמצא כאן, נפגע ונופל. הבנתי שיש עוד מחבל מאחורי רכב שאני לא מצליח לזהות. אני מבצע ירי נוסף על מנת לנטרל את הסכנה. זה אירוע מסוג האירועים שאין בהם מקום למחשבה, אין מקום להתיות וחששות. המחבלים הלכו לכיוון הצומת המרכזית ואני לא הייתי רוצה לקום בבוקר לתמונה של מה שהיה קורה אם היו מצליחים להגיע לשם. אני שמח שהצלחנו למנוע פגיעה באזרחים".