חשש בישראל: הסגר ברשות יעורר פיגועים נוספים במהלך הרמדאן

תושבי הרשות הפלסטינית נתונים תחת לחצים רבים בשל הקורונה, והדבר מעורר חשש מפני אירועי טרור דומים לדקירה שהתרחשה היום בכפר סבא • הערכה במשטרה: המחבל עטה מסכה כדי לא לעורר חשד

זמן צפייה: 03:06

בעקבות אירוע הדקירה שאירע מוקדם יותר היום (שלישי) בכפר סבא, בישראל חוששים מפני פיגועים נוספים שיבוצעו בשל הסגר על הרשות הפלסטינית בתקופת הרמדאן.

תושבי הרשות נתונים תחת סגר כפול - גם זה שהטילה ישראל וגם זה שהחילה הרשות עצמה, ומתמודדים עם לחצים רבים בעקבות משבר הקורונה. לכן, עולה החשש מפני אירועי טרור נוספים.

זירת הפיגוע בכפר סבא
זירת הפיגוע בכפר סבא | צילום: דוברות המשטרה

ישראל לא באמת אוכפת מניעה של כניסת שוהים בלתי חוקיים לישראל - כמו הדוקר מכפר סבא. זאת, משום שהאינטרס הוא שפלסטינים ייכנסו וימשיכו לעבוד, מכיוון שהדבר מרגיע את השטח. למרות הפיגוע, לא נראה שהמדיניו תשתנה.

במשטרה מעריכים כי הדוקר מכפר סבא עטה מסכה בניסיון לא לעורר חשד ולהיטמע בסביבה. ככל הנראה מדובר במחבל בודד ללא רקע ארגוני/דתי. האזרח שנטרל את המפגע היה קבלן חמוש מהוד השרון, שהבחין באירוע, יצא מרכבו ירה ונטרל את המפגע.

האזרח שוחח עם חדשות 13, אמר שהוא מרגיש טוב וכי נאסר עליו להתראיין.

זירת הפיגוע בכפר סבא
זירת הפיגוע בכפר סבא | צילום: דוברות המשטרה

מוקדם יותר היום, כאמור, נדקרה אישה בת 62 ברחוב ויצמן סמוך למתחם G שבעיר, הדוקר, מחמד עלאא ג'מיל רישה בן ה-19, תושב מחנה הפליטים טול כרם, ללא היתרים נוטרל. צוות מד"א הגיע למקום, העניק לה טיפול רפואי ופינה אותה לבית החולים מאיר, שם היא הוכנסה לחדר הטראומה.

שוטרים הגיעו למקום ונסיבות האירוע נבדקות. ככל הנראה מדובר באדם יחידני, שדקר אותה לפחות פעמיים בפלג גופה העליון - ולאחר מכן נורה על ידי עובר אורח. האירוע התרחש דקות ספורות לפני תחילת טקס יום הזיכרון לנפגעי פעולות האיבה בהר הרצל.

בעלה וילדיה של הנדקרת סיפרו כי היא סובלת ממספר רב של דקירות ואיבדה הרבה דם. כמו כן הם ציינו שהיא עברה בדיקת סי-טי, מבינה מה קרה ומתקשרת עם הרופאים ובני במשפחה.