הסלמה בשטחים: חייל נפצע קל בפיגוע ירי סמוך לדולב שבבנימין

הירי ככל הנראה בוצע על ידי חוליית מחבלים שירתה מרכב חולף לעבר חיילים בפילבוקס בצומת הפרסה. הפצוע פונה לביה"ח תל השומר, ומצוד מתנהל אחר היורים. מדובר בפיגוע השלישי תוך פחות מיממה

זמן צפייה: 07:12

הסלמה בשטחים: חייל נפצע קל היום (חמישי) כתוצאה מפיגוע ירי סמוך ליישוב נריה שבבנימין. לפי ההערכה מדובר על חוליית מחבלים שירתה מתוך רכב נוסע לעבר פילבוקס של חיילי צה"ל סמוך לצומת הפרסה - ונמלטה מהמקום. לוחמי צה"ל הגיבו בירי לעבר המחבל ופתחו במרדף אחריו. מדובר בפיגוע השלישי תוך פחות מיממה. לאחר הערכת מצב, הוחלט על תגבור הכוחות ביהודה ושומרון.​

צוות מד"א הגיע למקום והעניק טיפול רפואי לחייל הפצוע, שנשרט בראשו מהקליע - שעבר אותו במילימטרים בודדים. בהמשך הוא פונה לבית החולים שיבא בתל השומר. מבית החולים נמסר כי הוא עבר את כל הבדיקות, מצבו מוגדר קל והוא צפוי להישאר באשפוז.

בהתנחלויות הסמוכות לאזור יש קריאה לתושבים להישאר בבתים מתוך חשש שאותה החולייה תנסה להוציא לפועל פיגוע נוסף.

עוד בחדשות 13:

פיגוע הדריסה בי-ם: רכב המחבל אותר סמוך לבית לחם; המצוד נמשך

פיגוע ירי בי-ם: שוטר נפצע קל בידו – המחבל נורה למוות

"רוחנו לא תישבר": השבעת טירוני גולני בכותל לאחר הפיגוע • צפו

זירת הפיגוע בבנימין
זירת הפיגוע בבנימין | צילום: איחוד והצלה
זירת הפיגוע בבנימין והמסוק פינוי
זירת הפיגוע בבנימין והמסוק פינוי | צילום: איחוד והצלה

ישראל גנץ, ראש מועצת בנימין, מסר לחדשות 13: "אנחנו עסוקים בקבלת תמונת המצב, שעדיין לא ברורה. ידוע על נפגע אחד, עוד לא יודעים איך זה קרה. הכביש כרגע סגור לתנועה עד שהתמונה תתבהר. התושבים קיבלו הנחיה אילו כבישים נסגרו ולא ניתן להגיע אליהם. התושבים חזקים".

שלמה פרל, חובש בכיר במד"א שנכח בזירה, סיפר: "כשהגענו למקום חברנו לכוח רפואה של צה"ל שהעניק טיפול רפואי לפצוע שהתהלך במקום כשהוא בהכרה מלאה. העברנו את הפצוע שסבל מחבלה מדממת בראשו לאמבולנס ופינינו אותו במצב יציב לבית החולים להמשך טיפול".

מפקד החטיבה המרחבית ''אפרים'', אלוף-משנה יפתח נורקין
מפקד החטיבה המרחבית ''אפרים'', אלוף-משנה יפתח נורקין | צילום: דובר צה''ל

בעקבות האירועים הביטחוניים, הצהרת ראש הממשלה נתניהו שתוכננה לשעה 16:00 תידחה ולא תתקיים היום. ראש הממשלה יצא לשטח ויקיים הערכות מצב.

ראש מועצת בית אל, שי אלון, התייחס לגל הפיגועים ואמר: "בדרום ילדים לא יכולים לישון, בירושלים חיילים נדרסים ובבנימין מחבלים יורים על חיילים ואזרחים. את הטרור המשתולל הזה יש לעצור כאן ועכשיו". לדבריו, "מה שאנחנו רואים עכשיו זה פרומו קטן למה שיקרה אם הפלסטינים יקבלו מדינה שתגבול בכפר סבא, רעננה ופתח תקווה. אני קורא מכאן לראש הממשלה להנחית מכות חזקות על ארגוני הטרור, לא עוד איומים בהריסת בתים, ירי על פחונים בעזה ואיומים בפייסבוק. יש לנו צבא חזק ואנחנו סומכים עליו, רק צריך לתת לו לעבוד".

פיגוע ירי בבנימין
פיגוע ירי בבנימין | צילום: חדשות 13

כאמור, מדובר בפיגוע השלישי בתוך שעות ספורות. מוקדם יותר היום ירה מחבל לעבר לוחם מג"ב בעיר העתיקה, סמוך להר הבית. השוטר, כבן 38, נפצע קל ופונה לבית החולים לקבלת טיפול רפואי. המחבל, ערבי ישראלי תושב חיפה, נוטרל ומת מפצעיו. מפקד מחוז ירושלים דורון ידיד הגיע לזירת האירוע וקיים הערכת מצב עם פיקוד המחוז.

פרמדיק מד"א, ישראל וינגרטן, סיפר: "כשהגענו למקום חברנו לכוחות הביטחון. הפצוע התהלך כשהוא בהכרה מלאה וסובל מפציעה בידו. הכנסנו אותו לניידת טיפול נמרץ, הענקנו לו טיפול רפואי שכלל חבישה ומתן משככי כאבים ופינינו אותו במצב קל ויציב להמשך טיפול בבית החולים".

כוחות בטחון בזירה בה התרחשפיגוע בשער פייסל סמוך להר הבית
כוחות בטחון בזירה בה התרחש פיגוע בשער פייסל סמוך להר הבית | צילום: דוברות המשטרה

בלילה, נפצעו 12 חיילי גולני, שהיו בסיור בעיר לפני השבעתם בכותל, מפגיעת רכב ברחוב דוד רמז שסמוך למתחם התחנה. אחד מהפצועים במצב קשה והיתר נפגעו קל. הם פונו לבתי החולים שערי צדק, הדסה עין כרם והדסה הר הצופים. כוחות הביטחון פתחו במרדף אחר החשוד בדריסה שנמלט מהמקום.

על פי ההערכות, הדורס הבחין בצעירים, האיץ לעברם, דרס אותם ונמלט. בהמשך, כוחות הביטחון מצאו את הרכב של החשוד בדריסה סמוך לעיירה בית ג'אלא, שסמוכה לבית לחם.