"תמיד היו ביחד, בסוף גם הלכו ביחד": תומר מורד ואיתם מגיני נרצחו בפיגוע בת"א

יום לאחר הפיגוע הקשה בתל אביב תושבי האזור עדיין מזועזעים וחבריהם של הנרצחים, סטודנטים שגרו בתל אביב ועבדו באזור, ספדו להם: "תמיד צחקו וחייכו. היו כל הזמן ביחד". הלוויותיהם יתקיימו כנראה ביום ראשון

זמן צפייה: 03:12

תומר מורד ואיתם מגיני בני ה-27 הם שני הצעירים שנרצחו אמש בפיגוע הירי ברחוב דיזינגוף בתל אביב. אופיר, חברם של הנרצחים, סיפר הבוקר (שישי) שהם היו חברים טובים: "שניהם היו יחד כל הזמן, טסו לכל מקום יחד, תמיד צחקו וחייכו".

מורד ומגיני היו סטודנטים באוניברסיטת תל אביב והתגוררו בעיר, הלוויותיהם יתקיימו ככל הנראה ביום ראשון בעיר הולדתם כפר סבא. "אתמול קבעו כל החברים להיפגש בבר", סיפר חברם. "הם לא היו בזמן עבודה, הם עובדים באזור אבל לא בבר עצמו. לא מאמינים שבסוף גם הלכו יחד".

Whatsapp Image 2022 04 08 At 1
תומר מורד ואיתם מגיני שנרצחו בפיגוע בתל אביב

"היינו מפנטזים על הטיול, שני אנשים שאוהבי חיים, משפחתיים בטירוף", הוסיף אופיר, "ידענו שאם הם לא שולחים אות אחרי שעה, אפילו לאמא ואבא. הבטן מתהפכת. עוברות השעות ואנחנו מפנימים שהם איפשהו ברשימה, אולי פצועים או הרוגים. עד שלא ראינו תמונה שהבנו שזה באמת אותו תומר מורד ואיתם מגיני היה קשה להאמין".

אלון גרוסמן וגל בניבנשתי, חברים של שני הנרצחים סיפרו: "היינו ביחד בבית ספר יסודי. היינו אוהדים את הפועל כפר סבא. איתם היה שרוף עליהם. שניהם היו אנשים שאוהבים את החיים. שניםה אנשים שכולם סביבם. הם הדבק. הם ישבו שניהם וחיכו לכולם שיצטרפו לבר. הזינו מקום ותפסו את השולחן לכולם. שמענו על הפיגוע והם לא ענו וניסינו בכל הדרכים האפשריות. קיווינו שזה לא יהיה הדבר הנורא הזה".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-internal-part-2204081133' autoplay='0' credit='' desc='החברים מספרים על שני הנרצחים' poster='' kid='1_b0lmmmmm' duration='91']

השניים סיפרו כי תומר עמד להתארס בקרוב. "הוא היה בזוגיות 7 שנים. היא הייתה אהבת חייו. זה לא נתפס", הם סיפרו. בניגוד לאיתם, תומר היה אוהד שרוף של הפועל תל אביב. "פעם הם טסו ביחד למשחק והם היו חברים טובים מאוד. שניהם למדו באוניברסיטת תל אביב. הם היו אנשים חכמים, חריפים משפחתיים. למדו הנדסת מכונות ואיתם מדעי המחשב. אני נפגשתי עם תומר ביום שלישי ישבנו בבר בדיזנגוף".

נשיא המדינה יצחק הרצוג הגיב גם הוא לאירועים ואמר: "שני צעירים ישראליים, שני פרחים - קיפחו את חייהם בפיגוע הנורא אמש בתל אביב. כל חטאם שביקשו לבלות ערב נורמלי. ליבי ליבי עם משפחותיהם וחבריהם. תודה לכוחות הביטחון שעושים כל מאמץ להגן על בטחוננו יום ולילה ועל המסירות והתעוזה שהביאו לתפיסת וניטרול המחבל. אני שולח את תנחומיי למשפחות האבלות ומתפלל יחד עם כל עם ישראל לרפואת הפצועים. רפואה שלמה ומהירה".

Whatsapp Image 2022 04 08 At 0
פרחים ונרות בזירת הפיגוע בתל אביב | צילום: חדשות 13

ראש עיריית כפר סבא רפי סער מסר: "אבל כבד ירד על עירנו, התעוררנו לבוקר קשה מנשוא, עם הידיעה הקשה על הירצחם של שני בני העיר היקרים שלנו - איתם מגיני ותומר מורד בני ה-27, חברי ילדות שגדלו והתחנכו בכפר סבא עירנו, מטובי בנינו".

"לבי עם משפחות הנרצחים, משפחות יקרות ואהובות. התחושות קשות ומעורבות בכעס, תסכול וכאב. אין מלים ואין נחמה למי שאיבדו את ילדיהם. אנחנו נתמוך במשפחות ונעשה הכל על מנת לשמור על חיינו ולהמשיך במאבק עד שננצח, כי אין לנו ברירה ואין לנו ארץ אחרת. לא נתפס".

Whatsapp Image 2022 04 08 At 0
פרחים ונרות בזירת הפיגוע בתל אביב | צילום: חדשות 13

כ-12 שעות לאחר הפיגוע, תושבי האזור מזועזעים והזירה עדיין סגורה בעוד המחבל חוסל והחקירה נמשכת. פרחים הונחו הבוקר בבר "אילקה" שבו התרחש הפיגוע וכן שלט "דם יהודי אינו הפקר". אבי, תושב תל אביב אמר לחדשות 13: "איזו בושה, באיזה קלות מצליח המחבל זה לעשות פה פיגוע ולהגיע ליפו בלי שיתפסו אותו".

רז, תושב העיר שהיה בעת הפיגוע בבר "הצינה" הסמוך: "הייתי ממש ליד כשזה קרה, חלק יצאו לחפש את המחבל וחלק הסתגרו בתוך הבר. אני לא אהיה נצור במדינה שלי, בגלל בנאדם שלא מסכים עם היהדות שלי והזהות שלי אני לא ארגיש נצור, הוא ירגיש נצור. אני אלך עם ראש מורם ואני היום אצא שוב לשתות בירה ואני מקווה שיום אחד השרים והחכים ישרתו אותי ויגנו עלי ולא יאפשרו למצב הביטחוני הזה להתקיים".