ניסיון פיגוע דקירה סמוך לאריאל - המחבל נוטרל

חשוד הגיע סמוך לעמדת צה"ל בצומת גיתי-אבישר וניסה לדקור לוחמת, אך זו הדפה אותו. הוא נורה ומותו נקבע במקום. ראש מועצת שומרון: "צריך לפעול בתוך הכפרים שמהם יוצאים המפגעים"

זמן צפייה: 00:56

ניסיון פיגוע דקירה בשומרון: חשוד הגיע היום (שלישי) לעמדת צה"ל בצומת גיתי-אבישר הסמוך לאריאל וניסה לדקור חיילים. הוא נורה על ידי כוחות הביטחון ומותו נקבע זמן קצר לאחר מכן. אחת החיילות נשרטה קלות ביד, וטופלה במקום. נסיבות האירוע נחקרות.

מחקירת האירוע עולה כי המחבל, עטאללה ריאן, בן ה-17 מהעיירה סלפית, חלף על פני שני לוחמים שעצרו רכב חשוד בצומת. כאשר השניים הסתובבו לעברו, הוא שלף סכין וניסה לדקור את רב"ט לירן הרוש, לוחמת פיקוד העורף, שהיא חיילת בודדה מאנגליה. הלוחמת הדפה אותו שלוש פעמים, ומפקדה שהיה עמה ירה במחבל.

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, הגיב על האירוע ואמר כי "לפני חודש אירע רצח אסתר הורגן ביער ריחן, אתמול נסיון לינץ בתושב השומרון שיצא לרוץ והיום נסיון פיגוע דקירה בצומת מרכזי וסואן. התשובה של הממשלה וההנחיה של הדרג המדיני לצבא צריכות להיות פעולה נחושה בתוך הכפרים שמהם יוצאים המפגעים, בכדי להבהיר שלא נקבל פגיעה בשגרת החיים של התושבים כאן ובטח לא פגיעה בחיי אדם".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הנשיא: הדרג הפוליטי חוצה קווים אדומים בשל מה שמכונה "משילות"

רה"מ בעקבות הקול הבדואי: יקיים פגישה עם ראשי היישובים במגזר

8,628 נדבקים חדשים אובחנו אתמול – 9.8% מהבדיקות חיוביות

ניסיון פיגוע דקירה בצומת גיתי-אבישר, סמוך לאריאל
ניסיון פיגוע דקירה בצומת גיתי-אבישר, סמוך לאריאל | צילום: חדשות צ.ב.מ

התקרית הזו מצטרפת לשורת אירועים מתוחים שנרשמו בשטחים בתקופה האחרונה. כזכור, לפני כשבועיים אירע ניסיון פיגוע דריסה וירי לעבר לוחמים בצפון השומרון - ללא נפגעים. במהלך בדיקת כלי רכב סמוך לכפר יעבד, בכביש המוביל למבוא דותן, שני מחבלים האיצו לעבר לוחמי צה"ל ששהו במחסום. מרכב המחבלים נפל נשק בזמן שאחד מהם ניסה לירות לעבר הלוחמים.

מוקדם יותר באותו שבוע, רכז ביטחון ירה למוות בחשוד פלסטיני חמוש בסכין שהתקרב לעמדת צה"ל בצומת גוש עציון. הרבש"צ פתח בנוהל מעצר חשוד, ומשלא עצר - ירה בו והרג אותו.

לוחמת פיקוד העורף רב״ט ליאן הרוש, סיכלה פיגוע דקירה סמוך לאריאל
לוחמת פיקוד העורף רב״ט ליאן הרוש, סיכלה פיגוע דקירה סמוך לאריאל | צילום: דובר צה''ל

ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן התייחס לניסיון הפיגוע ואמר כי "לאויבינו נאמר שהם ממש לא מפחידים אותנו ובוודאי לא יגרמו לנו להיחלש במשימת ההתיישבות. ההיפך הוא הנכון: אנחנו כאן לנצח, נבנה את גוש עציון, נרחיב ונפתח את המקום המדהים הזה, יחד עם כלל יהודה ושומרון. זוהי נחלת אבותינו ואנחנו מקווים שבמהרה גם תהיה חלק ריבוני ממדינת ישראל".

בתחילת אותו שבוע, הושלכה אבן לעבר מכוניתה של רבקה טייטל בכביש 465 ליד הכניסה להתנחלות חלמיש הסמוכה לרמאללה. היא נפצעה קשה ואושפזה בבית החולים. צה"ל ושב"כ עצרו כמה חשודים בביצוע הפיגוע, והם הועברו לחקירת שב"כ.

ניסיון פיגוע דקירה בצומת גיתי-אבישר, סמוך לאריאל
ניסיון פיגוע דקירה בצומת גיתי-אבישר, סמוך לאריאל