מתיחות בצפון: שתי רקטות נורו מלבנון - צה"ל הגיב באש ארטילריה

שני שיגורים זוהו לעבר יישובי הגליל המערבי. אחד מהם נורה על ידי כיפת ברזל והשני נפל בים. בנט: "לא נקבל זליגה של המצב בלבנון לתוך ישראל". שעות לפני כן דווח בסוריה על תקיפה ישראלית

זמן צפייה: 06:07

מתיחות בצפון: אזעקות נשמעו הלילה (שלישי) ביישובי הגליל המערבי בעקבות שני שיגורי רקטות מלבנון לשטח ישראל. כיפת ברזל יירטה את אחת הרקטות והשנייה נפלה בים. לא היו נפגעים. מספר שעות לפני כן, סוכנות הידיעות הרשמית בסוריה דיווחה כי חיל האוויר הישראלי תקף מפעלים השייכים למשרד ההגנה הסורי באזור חאלב. עם זאת, ככל הנראה אין קשר בין שני האירועים.

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס לירי הרקטות, ואמר כי "לא נאפשר פגיעה בריבונות ישראל ובביטחון ישראל. מי שינסה לפגוע בנו - ישלם מחיר כואב בחזרה. אנחנו פועלים כל הזמן, יומם וליל, בכל הזירות, ונמשיך בכך. לבנון נמצאת על סף קריסה, כמו כל מדינה שאיראן מתבססת בה. אזרחיה נלקחו כבני ערובה של חמינאי ונסראללה לטובת אינטרסים איראניים. לא נקבל זליגה של המצב בלבנון לתוך ישראל".

בסוף השבוע דווח בסוריה כי עמדה של הצבא הסורי ששימשה מיליציות איראניות התפוצצה סמוך לקוניטרה שבדרום המדינה. על פי הדיווחים, שני בני אדם נפצעו באירוע. עוד נטען כי הפיצוץ אירע כתוצאה ממטען שהונח במקום על ידי צה"ל.

התקיפה האחרונה שיוחסה לישראל אירעה לפני כשבוע, אז דיווחה סוכנות הידיעות הסורית כי צה"ל ביצע תקיפה אווירית במדינה מכיוון שטח לבנון נגד מספר מטרות במרכז ודרום המדינה. לפי הדיווח, מערכות ההגנה הצליחו ליירט חלק מהטילים. המרכז הסורי לזכויות אדם דיווח כי שמונה בני אדם נהרגו בתקיפה.