עימותים פרצו בין שוטרים לפלסטינים בהר הבית, 21 נעצרו

עשרות מתפרעים ממזרח ירושלים החלו ליידות אבנים וחפצים אחרים לעבר כוחות המשטרה לאחר שמבקרים יהודים עלו להר הבית. המתפרעים נהדפו ונכנסו לתוך מסגד אל-אקצא, שם החלו להשליך חפצים תוך גרימת נזק למסגד. במהלך פיזור המתפרעים נפגע שוטר אחד באורח קל. 21 חשודים נעצרו

זמן צפייה: 00:58

עשרות מתפרעים פלסטינים הפרו הבוקר (חמישי) את הסדר בשטח ההר הבית, בשעה שיהודים הגיעו לבקר במקום. המתפרעים החלו ביידוי אבנים וחפצים אחרים לעבר כוחות המשטרה המאבטחים את המבקרים ושמרו על הסדר באזור. שעות לאחר מכן עצרה המשטרה 21 חשודים.

מפירי הסדר נהדפו בתוך זמן קצר ונכנסו לתוך מסגד אל-אקצא, שם החלו להתפרע ולהשליך חפצים תוך גרימת נזק למסגד. במהלך פיזור המתפרעים נפגע שוטר אחד באורח קל, וכעת הביקורים נמשכים כסדרם ללא הפרעה למתפללים הנמצאים בשטח הר הבית.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2205050902' autoplay='0' credit='' desc='מהומות במסגד אל-אקצא' poster='' kid='1_556d0sfd' duration='15']

ח"כ יום טוב כלפון (ימינה) היה גם הוא בין העולם להר הבית. כלפון בירך את ארגוני ההר ואת מינהלת הר הבית על פועלם למען עליית יהודים להר. "אנחנו בהר הבית ביום העצמאות, קרוב לקודש הקודשים, המקום הכי קדוש וחשוב ליהודים", אמר כלפון, "חשוב מאוד שאנחנו היהודים יכולים לעלות לפה, זו זכות קנויה שיש לנו ואני מודה לכל מי שפעל כדי שההר יהיה פתוח הבוקר ליהודים, וברוך השם שנוכל להמשיך להתפלל פה בשלום ובשלווה".

משרד החוץ הירדני פרסם הודעה בהתייחס לאירועים בהר הבית: "משרד החוץ של ירדן מגנה את האישור שניתן לקיצוניים לפשוט על מסגד אל-אקצא בחסות משטרת ישראל. ביקור של לא-מוסלמים במסגד אל-אקצא צריך להיות מאורגן מול מנהל ההקדשים במזרח-ירושלים השייך למשרד ההקדשים והמקומות הקדושים של ירדן. דובר משרד החוץ של ירדן דרש מישראל שתפסיק את כל הצעדים וההפרות נגד מסגד אל-אקצא, שתפסיק את כל הצעדים שמטרתם לשנות את הסטטוס-קוו ושתכבד את שליטת מנהלת ההקדשים של מזרח-ירושלים במקום".

אחר הצהריים הודיעה המשטרה כי עצרה 21 חשודים: "הבוקר, במהלך תחילת הביקורים בהר הבית, החלו עשרות מפירי סדר בקריאות הסתה והפרת הסדר הציבורי, תוך יידוי אבנים וחפצים אחרים לעבר כוחות המשטרה המאבטחים את הביקורים ושומרים על הביטחון והסדר באזור. מפירי הסדר נהדפו בתוך זמן קצר, נכנסו לתוך המסגד והחלו להתפרע ולהשליך חפצים מתוכו תוך גרימת נזק למסגד.

"כתוצאה מהפרת הסדר האלימה נפצעו שני שוטרים באורח קל ונזקקו לקבלת טיפול רפואי. המשטרה פעלה להשיב את הסדר על כנו ובשעות האחרונות היה שקט במקום. במהלך השעות האחרונות נעצרו על ידי כוחות המשטרה של מחוז ירושלים 21 חשודים, בגירים וקטינים, זאת בחשד שנטלו חלק פעיל בהפרות הסדר, יידו אבנים, כסאות וחפצים אחרים לעבר הכוחות, התבצרו והתפרעו במקום. החשודים שנעצרו נלקחו לחקירה במשטרה".