שב"כ בודק: חשד למכשיר האזנה שהוצמד לכוס תרמית שנשלחה משגרירות סין

לפי הפרסום בגל"צ, באחד ממארזי המתנה שנשלחו לשרים לקראת חג הפסח שכללו שוקולדים וכוס תרמית, עלה החשד מצד גורמי הביטחון במהלך בידוק שגרתי לאחר שזיהו רכיב חשוד, וכעת נבדק אם מדובר במכשיר האזנה. סין הכחישה את הטענה: "זה קבל חשמלי"

זמן צפייה: 00:31

שב"כ בודק הבוקר (שלישי) חשד למכשיר האזנה שהושתל בתוך כוס תרמית שנשלחה לשרים בממשלה לקראת חג הפסח מטעם השגרירות הסינית, כחלק ממארז שכולל שוקלדים וכוס תרמית - כך פורסם היום על ידי מוריה אסרף וולברג בגלי צה"ל.

לפי הפרטים הידועים, הרכיב החשוד זוהה במהלך בידוק שגרתי שביצעו אנשי הביטחון, והם אישרו כי הם בודקים אם אכן מדובר במכשיר האזנה. עקב האירוע, התקבלה הנחיה לאסוף את כל הכוסות שנשלחו משגרירות סין ממשרדי הממשלה, וכי אין כוונה להחזיר אותן לשרים.

שב"כ הבהיר לחלק מהמשרדים, לרבות משרד ראש הממשלה, כי לפי הנוהל כל מתנה ממדינה אחרת צריכה לעבור בדיקה ביטחונית. בהמשך לכך, תוצאות הבדיקה של השב"כ צפויות להתקבל בקרוב.

תגובת שגרירות סין: "כחלק מפרקטיקות נהוגות לקראת החגים, שלחה שגרירות סין מתנת חג לשרים הישראלים כדי לבטא את יחסינו הידידותיים. לצד זאת, שמנו לב כי התקשורת הישראלית פקסמה שמועות לפיהן הכוסות התרמיות הכילו 'רכיב חשוד'. למען האמת, מדובר מקבל חשמלי, אותו ניתן למצוא בכל כוס תרמית אחרת. הפרסומים נועדו לפגוע ביחסים בין סין וישראל ולעוות את התדמית של סין בקר הציבור".