אשתו של רון ארד על פעולת המוסד: "לא סיכנו חיים של לוחמים"

תמי ארד התייחסה לראשונה בפוסט בפייסבוק למבצע לאיתור מידע חדש אודות הנווט הנעדר, וענתה לביקורת כי הפעולה סיכנה אחרים. "בדקתי את הדברים עם בכירים ביותר במוסד לפני המבצע ולאחריו"

זמן צפייה: 03:37

אשתו של רון ארד, תמי, התייחסה היום (חמישי) למבצע לאיתור מידע חדש אודותיו, וענתה לביקורת לפיה פעולת המוסד סיכנה לוחמים אחרים. "לא סיכנו חיים של לוחמים במבצע האחרון", פתחה ארד את דבריה. "אני עומדת מאחורי כל מילה שאני כותבת. בדקתי את הדברים עם בכירים ביותר במוסד לפני המבצע ולאחריו והשתכנעתי שהם דוברים אמת".

ארד הוסיפה כי "זו ההזדמנות לציין שבמהלך השנים בהם חיפשו אחרי רון, במבצעים השונים שנעשו, לא נהרגו חיילים או אנשי מוסד. גם את העובדה הזו בדקתי עם אותם בכירים במוסד אחרי שבתוכנית הטלוויזיה 'זמן אמת' דובר על "שובל של גופות". אני לא יודעת מה עומד מאחורי הפרסומים האלה אבל הייתי מצפה מאנשים שמפרסמים חומרים הנוגעים לחיי אדם, שיבדקו את עצמם לפני שהם קובעים עובדות נחרצות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

סער: מעריך שאביא בשבוע הבא חוק האוסר לנאשם להרכיב ממשלה

עיכוב במינוי ראש השב"כ הבא? ייבחן מכתב שבו טענות נגד ר'

בעקבות התקלות: החובה להציג תו ירוק חדש תידחה בכ-10 ימים

"אנחנו, משפחתו של רון, הקפדנו לבקש כל השנים שבכל פעילות שתבוצע בעניינו, לא יסכנו חיים של לוחמים", המשיכה ארד. "עוד ביקשנו שאם יתגלה שרון אינו בחיים שלא ישלמו מחיר כדי להחזירו. לא משום שאין זה חשוב לנו להביאו הביתה, אלא משום שאנחנו מאמינים שהמסר הזה ישמור על חייהם של שבויים בעתיד. אבל ביקשנו ועודנו מבקשים שימשיכו לחפש את רון כל עוד ניתן עם הסייג שלא לסכן חיים".

שלום דיווח העיתון אל-ערבייה כי המבצע למציאת מידע חדש על רון ארד כלל בדיקת DNA לגופה שנמצאה בכפר א-נבי שית, שבמחוז אל-בקאע שבמזרח לבנון על ידי ישראל, כדי לבדוק אם היא שייכת לנווט הנעדר. עוד דיווח העיתון הסעודי כי במקביל לפעולה בלבנון, ישראל פעלה גם בשטח סוריה, במסגרתה נחטף קצין בכיר לשעבר בצבא איראן, נחקר אודות ארד ולאחר מכן שוחרר. עוד ציינו המקורות כי ניסיון ההתנקשות באיש העסקים טדי שגיא בקפריסין מוקדם יותר השבוע הוא בסבירות גבוהה ניסיון איראני להגיב על חטיפת הקצין לשעבר.