עימותים בג'נין: פלסטיני נהרג בחילופי אש עם צה"ל

הפלסטינים מדווחים כי מחמד מאהר מרעי, צעיר פלסטיני, נהרג בחילופי אש עם צה"ל בג'נין. מצה"ל נמסר כי "במהלך פעילות מעצרים שגרתית הלילה במרחב ג'נין, מחבלים יידו מטען מאולתר מרכב חולף וירו לעבר כוחותינו - שהשיבו בירי מדויק"

זמן צפייה: 00:47

צעיר פלסטיני נהרג בחילופי אש הבוקר (רביעי) עם צה"ל בג'נין. הפלסטינים דיווחו כי שמו של ההרוג הוא מחמד מאהר מרעי. אין נפגעים בקרב החיילים. מצה"ל נמסר כי "במהלך פעילות מעצרים שגרתית הלילה במרחב ג׳נין, מחבלים יידו מטען מאולתר מרכב חולף וביצעו ירי לעבר כוחותינו. הכוח השיב בירי מדויק וזוהו פגיעות". עוד נאמר כי חוץ מהצעיר שנהרג, נפצעו עוד שני חמושים.

מצה"ל נמסר עוד כי "כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו הלילה 13 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון, בין היתר בכפר ראשידה ובעיר שכם. בפעילות הלוחמים בעיר ג'נין שבמרחב החטיבה המרחבית מנשה, נעצרו שני מבוקשים החשודים בפעילות טרור. בנוסף, במהלך הפעילות כוח צה"ל ירה לעבר מספר חשודים שהשליכו מטענים לעברם, כמו כן נשמעו קולות ירי במרחב. זוהתה פגיעה.

"במהלך פעילות לוחמי צה"ל במחנה הפליטים אלעזה שבמרחב החטיבה המרחבית עציון למעצר מבוקש החשוד בפעילות טרור ותפיסת אמצעי לחימה, זוהו מספר חשודים שיידו אבנים לעבר הכוח, שהגיב באמצעים לפיזור הפגנות וירי רוגר. זוהתה פגיעה. בנוסף, בפעילות לוחמי צה"ל בכפר סילוואד שבמרחב החטיבה המרחבית בנימין, נעצרו שישה מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, כמו כן נתפסו מספר אמצעי לחימה".

בתוך כך, ביום שישי האחרון מסרה נציבות האו"ם לזכויות האדם הצהרה רשמית, שלפיה עיתונאית "אל-ג'זירה" שירין אבו עאקלה נורתה למוות מאש חיילי צה"ל. עוד נמסר מהנציבות כי על ישראל לפתוח בחקירה פלילית לגבי נסיבות המוות.

נזכיר כי בלילה של 11 במאי השנה יצאו לוחמי צה"ל למבצע מעצרים בנפת ג'נין. במסגרת הפעילות במחנה הפליטים, נורתה אש נרחבת ולא נשלטת לעבר כוח צה"ל, לצד ירי מדויק והשלכת מטענים, אשר פגעו בכלי הרכב הצבאיים ובסמוך ללוחמים. לקראת סיומו של המבצע, באור יום ובעת יציאת הכוחות מהכפר, נפגעה העיתונאית הפלסטינית אשר שהתה בתוך מרחב הלחימה גם בזמן חילופי האש.

מיד לאחר האירוע גינתה מועצת הביטחון של האו"ם את הריגתה של העיתונאית, ובהצהרה מהמועצה נמסר כי האו"ם קורא ל"חקירה מיידית, יסודית, שקופה וללא משוא פנים של נסיבות הריגתה".