חמאס מאיים: חיסול סינוואר יגרור תגובה חסרת תקדים

במסר שהועבר למתווך המצרי, ארגון הטרור הזהיר את ישראל מפני ניסיון התנקשות בבכיריו, בראשם מנהיג חמאס ברצועת עזה, ואיים בשיגור רקטות למרכז הארץ. במקביל, מחלקת המדינה האמריקנית גינתה את החלטת ישראל לאשר 4,000 יחידות דיור ביו"ש

זמן צפייה: 01:05

על רקע השיח הגובר בדבר חיסולו של מנהיג חמאס בעזה יחיא סנוואר, דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עבידה, איים היום (שבת): "אם תחסלו את סינוואר, 'שומר החומות' יהיה דבר פשוט לעומת התגובה שלנו. מי שיקבל החלטה כזו, יכתוב פרק הרה אסון בהיסטוריה של ישראל, ויבצע מעשה טיפשי עליו ישלם במחיר כבד של הרס ודם".

Streaks Of Light Are Pictured As Rockets Are Launched From The Gaza Strip Towards Israel, As Seen From Israel
רקטות שנורו מרצועת עזה לישראל (ארכיון) | צילום: רויטרס

במקביל, ערוץ התקשורת "אלמיאדין" המזוהה עם חיזבאללה, דיווח כי חמאס העבירה מסר למצרים לפיו היא אינה מייחסת חשיבות לאיומיה של ישראל הנוגעים בהתנקשות במנהיגיה, וכי ישראל יודעת שתשלם את המחיר על "מעשה טיפשי" שכזה. בתוך כך, חמאס איימה כי חזרה למדיניות ההתנקשויות פירושה חזרת הפיגועים הכוללים פיצוצים בתוך ערי ישראל, נוסף לשיגור רקטות לעבר גוש דן ותל אביב.

עוד דווח בערוץ כי חמאס דרשה שישראל תחזור בה מכל הפשיטות באלאקצא ותשיב את המצב למה שהיה בשנת 2000. המקורות הוסיפו כי לאחרונה התקיימו מגעים בין חמאס למתווכים (מצרים וקטר) במטרה "להפסיק את ההתקפות על מסגד אלאקצא".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2205072222' autoplay='0' credit='' desc='תהלוכת הזדהות עם סנוואר בחאן יונס' poster='' kid='1_ztgnxksa' duration='35']

קצין בכיר בצה"ל אמר הערב תגובה לאיומי חמאס: "החמאס בהיסטריה. התגובה שלו בשעות האחרונות רק מזכירות לכולנו מי התחנן להפסקת האש בשומר החומות ומורתע מאז. הסתה פחדנית היא לא יותר מאשר לקיחת טרמפ על הפיגוע באלעד".

כרזת הענק של חמאס בהר הבית
כרזת הענק של חמאס בהר הבית

ברקע למסרים שהועברו על ידי חמאס, בשבוע הבא צפויה להתכנס מועצת התכנון העליונה בה יוכרז על אישורי בניה של כ-4,000 יחידות דיור בשטחי יהודה ושומרון. מחלקת המדינה האמריקנית פרסמה הודעה רשמית בנושא: "אנחנו מתנגדים להרחבת ההתנחלויות אשר מחמירה את המתיחות ופוגעת באמון בין הצדדים. התוכנית של ישראל להרחבת ההתנחלויות פוגעת באופן עמוק בסיכוי לפתרון שתי המדינות."

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בוושינגטון
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בוושינגטון | צילום: רויטרס

כמו כן, גם משרד החוץ של מצרים וקטר גינו את מה שכינו "מדיניות ההתנחלויות בשטחים הכבושים הפלסטיניים". גם ראש הממשלה הפלסטיני מחמד אשתייה ובכיר הרשות הפלסטינית חוסיין אלשייח' הזהירו מפני "השלכות בניית 4,000 יחידות דיור חדשות בגדה המערבית".