אחרי 7 שנים: נעצר חבר חוליה בפיגוע ירי שבו נרצח ישראלי

השב"כ הודיע כי כוחותיו עצרו פעיל חמאס שהיה מעורב בפיגוע ביוני 2015 שבו נרצח מלאכי רוזנפלד, לאחר שבארגון התקבל מידע שהפעיל נמלט ממעצרו ברשות הפלסטינית. הפלסטינים טוענים: נער פלסטיני נהרג מאש צה"ל לאחר שיידה בקבוק תבערה. אימו של מלאכי: "עדכנו אותנו מהשב"כ, אני בכיתי אחרי הטלפון הזה"

זמן צפייה: 01:05

ממשיך להיות לא שקט: דיווחים פלסטינים הערב (רביעי) טוענים כי נער בן 14 שיידה בקבוק תבערה באזור חוסאן סמוך לביתר עילית נהרג מאש כוח צה"ל שהיה באזור במארב. במקביל, כוחות גדולים נכנסו הערב לכפר סילוואד וקובאר שבאזור רמאללה, ועצרו שישה פלסטינים בחשד למעורבות בטרור. הפלסטינים דיווחו כי גם צעיר פלסטיני בן 22 נהרג מירי של צה"ל בכפר סילוואד.

אחד העצורים, כך הותר הערב לפרסום, הוא מעאד חאמד שלקח חלק בפיגוע הירי ביוני 2015 שבו נרצח מלאכי רוזנפלד סמוך ליישוב קידה. השב"כ עדכן את משפחת רוזנפלד הערב על המעצר. מעאד, פעיל חמאס, היה כלוא בידי מנגוני הביטחון הפלסטיניים מאז הפיגוע. במהלך היום התקבל בשב"כ מידע שמעאד נמלט ממעצרו ושהוא תכנן לקדם פיגוע טרור בטווח הזמן המיידי.

מלאכי משה רוזנפלד, הרוג פיגוע הירי ליד שילה
מלאכי רוזנפלד שנרצח בפיגוע ב-2015 | צילום: פייסבוק

שרה רוזנפלד, אימו של מלאכי, אמרה הלילה לחדשות 13: "שום דבר לא יחזיר את הבן שלי. ידעתי שזה שירה הוא ברמאללה וחשבנו שאנחנו לא יודעים מה מצבו, אבל זה שאין חרטה והוא ברח כדי לבצע עוד פיגוע זה הדבר שהכי מטלטל אותי. זה אירוע מאוד מטלטל מהמון בחינות וכל מיני משמעויות. אני מודה לכוחות צה"ל. הרגשנו שכבר שכחו אותו ואותנו. עדכנו אותנו מהשב"כ רבע שעה לפני הפרסום וזו מחווה שריגשה אותי. אני בכיתי אחרי הטלפון הזה"

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-2204132115' autoplay='0' credit='' desc='כוחות צה"ל בסילוואד' poster='' kid='1_7ojhuc9n' duration='26']

סוכנות הידיעות הפלסטינית "ופא", המזוהה עם הרשות הפלסטינית, דיווחה כי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן שוחח בטלפון עם מושל מחוז ג'נין, אכרם א-רג'וב, על מנת לשמוע ממנו על מצב הפלסטינים במחוז ובמחנה הפליטים ג'נין לאור הפשיטות של ישראל.

עוד נטען כי אבו מאזן גינה בשיחה את התוקפנות הישראלית נגד העם הפלסטיני, נגד האדמות הפלסטיניות ונגד המקומות הקדושים, והודגש כי אבו-מאזן הנחה להגיש סיוע דחוף לתושבי מחנה הפליטים בכדי שיוכלו לעמוד בפני התוקפנות הישראלית המתמשכת כנגדם.

כוחות צה''ל פועלים באיו''ש
כוחות צה''ל פועלים באיו''ש | צילום: דובר צה''ל

לאורך כל היום ביצע צה"ל מבצע מעצרים נרחב ביהודה ושומרון - בנפת ג'נין, בערים טול כרם ושכם ובכפרים עוריף, קבאטיה וג'בע, במסגרתם הלוחמים עצרו 15 מבוקשים ואיתרו אמצעי לחימה שהועברו להמשך חקירת שב"כ. כמו כן, כוח מיוחד פעל באוניברסיטת ח'דורי בטול כרם, ונעצרו כמה אנשים, ביניהם איש ביטחון באוניברסיטה.

בפעילות כוחות הביטחון בעיר קלקיליה שבמרחב החטיבה המרחבית אפרים, נעצרו שלושה פעילי חמאס. במהלך הפעילות התפתחו הפרות סדר אלימות במספר מוקדים בעיר, מפרי הסדר יידו אבנים וזרקו בקבוקי תבערה לעבר לוחמים שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. בנוסף, לוחם צה"ל נפצע במהלך הפעילות באורח קל כתוצאה מפגיעת אבן. הפצוע פונה להמשך טיפול רפואי בבית החולים.

במקביל, לוחמים מיחידות אגוז, מגלן וסיירת צנחנים פעלו בסמוך לעיר שכם בעשרה מוקדים, עצרו שני מבוקשים והחרימו נשק מסוג "קרלו". במהלך פעילות הכוחות התפתחה הפרת סדר בהשתתפות עשרות פלסטינים שיידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר הכוח, הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות וירי.