אחרי התקרית: במשטרה הביעו צער בפני משפחת הצעיר עם תסמונת דאון

מפקד מרחב קדם במשטרת ירושלים נפגש עם משפחתו של הצעיר עם צרכים מיוחדים שהופעל נגדו כוח מופרז בהפגנה אתמול בשייח ג'ראח. אביו של הצעיר אמר לחדשות 13: "הוא בן 24 אבל הוא כמו ילד בן 7, הוא אפילו לא יודע מה זה יהודי ומה זה ערבי"

זמן צפייה: 02:17

מפקד מרחב קדם במחוז ירושלים, תנ"צ סמי מרציאנו, נפגש הערב (שלישי) עם קרוביו של הצעיר עם תסמונת דאון שהופעל נגדו כוח מופרז אתמול בהפגנה בשייח ג'ראח. בסרטון ניתן לראות כיצד אוחזים בצעיר בחוזקה בזמן שהמפגינים צועקים לו שמדובר בצעיר עם צרכים מיוחדים. במשטרה טענו כי הצעיר צעק קריאות הסתה.

מרציאנו שוחח עם בני משפחתו של הצעיר על המקרה ואמר: "אני מצר על כך. בסוף, גם אנחנו כמשטרה וגם אתם כבני משפחתו, חייבים לפעול למנוע הישנות של מקרים כאלו בעתיד. קריאות הסתה לפגיעה ביהודים ובכלל עלולות להוביל לאלימות והפרות סדר. הן אינן מקובלות עלינו ולא נאפשר אותם".

עם זאת, הבהיר מרציאנו כי "מנגד, עלינו כמשטרה מוטלת החובה לדאוג לאנשים עם צרכים מיוחדים ולגלות סובלנות מיוחדת במפגש עמם. לצד זאת, אסור לנצל את מצבם ולעשות בכך שימוש ציני ופסול. תשאירו ילדים קטנים ואנשים עם צרכים מיוחדים מחוץ לכל סכסוך או מחאה".

אביו של הצעיר התראיין הערב לחדשות 13, והסביר כי הוא הגיע למקום במקרה ולא היה חלק מההפגנה. "מה שהוא שמע מהמפגינים הוא אמר גם", הסביר האב, "הוא אפילו לא יודע מה זה יהודי ומה זה ערבי. הוא בן 24 אבל הוא כמו ילד בן 7. הלילה הוא לא ישן מהפחד.