בתגובה לירי לחרמון: צה"ל תקף יעדים צבאיים בסוריה • תיעוד

מטוסי קרב תקפו, בין היתר, כמה עמדות תצפית וסוללת הגנה אווירית באזור דמשק. במהלך הפעולה נורו טילי נ"מ סוריים, אך לא זוהו נפילות בישראל. גורם בצבא אסד: "שלושה חיילים נהרגו"

זמן צפייה: 00:53

צה"ל תקף הלילה (ראשון) כמה יעדים צבאיים בסוריה בתגובה לירי שתי הרקטות אמש לעבר החרמון, שאחת מהן, כזכור, אותרה בשטח ישראל.

מטוסי קרב של צה"ל תקפו, בין היתר, שתי סוללות ארטילריה, מספר עמדות תצפית ומודיעין בחזית רמת הגולן וסוללת הגנה אווירית מסוג SA-2. כמו כן, במהלך התקיפה הופעלה מערכת הגנה אווירית של צה"ל בעקבות ירי נגד מטוסים סורי, אך לא זוהו נפילות בשטח ישראל.

Whatsapp Image 2019 06 02 At 0
עמדת תצפית של צבא סוריה בצפון קוניטרה שהותקפה ע''י צה''ל | צילום: דובר צה''ל

לכתבות נוספות בנושא >> 

דיווח בסוריה: עקב גופים זרים - הופעלו מערכות ההגנה האווירית

נזק כבד להאנגר דיוק הרקטות האיראני: תיעוד התקיפה בסוריה

צה"ל: זוהו שני שיגורים מסוריה לעבר החרמון - אין נפגעים

Whatsapp Image 2019 06 02 At 0
סוללרת ארטילריה של צבא סוריה שהותקפה ע''י צה''ל | צילום: דובר צה''ל

לפי הדיווחים בסוכנות הידיעות "סטפ", המזוהה עם האופוזיציה הסורית, בתקיפה נפגעו אתרים של צבא אסד ומיליציות איראניות השוכנות בבסיס חטיבה 165, וכן מטרות נוספות באתר "תל אל-מאנע" שבאזור אל-כיסווה. לפי הדיווח, באתרים הללו הופצצו מחסני נשק וכני שיגור טילים.

סוכנות הידיעות הרשמית בסוריה, "סאנא", דיווחה כי נערכו שתי תקיפות של צה"ל בסוריה – הראשונה בשעה 3:22 לעבר מטרות בדרום מזרח לדמשק, שבה לא היו דיווחים על נפגעים, ותקיפה שנייה ב-4:10 במזרח מחוז קוניטרה, שבה על פי גורם בצבא הסורי שלושה חיילים נהרגו ושבעה נפצעו. מוקדם יותר דווח בטלוויזיה הסורית כי מערכות ההגנה האוויריות הופעלו נגד "מטרות האויב" בדרום דמשק והדי פיצוצים נשמעו באזור.

Whatsapp Image 2019 06 02 At 0
מפת אילוסטרציה של היעדים בסוריה שהותקפו על ידי צה''ל | צילום: דובר צה''ל

בתוך כך, העיתון "א-שרק אל-אווסט" דיווח הבוקר מפי דיפלומטים מערבים כי ארצות הברית וישראל מקיימות מגעים עם רוסיה בנוגע לנוכחות האיראנית בסוריה. המקורות מסרו לעיתון כי וושינגטון וירושלים ידרשו ממוסקבה להביא לצמצום נוכחות טהראן במדינה, בתמורה להפחתת סקנציות ארה"ב על סוריה, והכרה באסד נשיא לגיטימי.

Whatsapp Image 2019 06 02 At 0
עמדת מודיעין של צבא סוריה בתל שעאר שהותקפה על ידי צה''ל | צילום: דובר צה''ל

אמש הודיע צה"ל כי זוהו שני שיגורים של פצצות מרגמה משטח סוריה לעבר החרמון. ככל הנראה, אחת מהן נפלה בשטח ישראל ואילו השנייה בשטח סוריה. לא הופעלה אזעקה, כיוון שהמערכות זיהו שהרקטות אינן צפויות ליפול בשטחים מיושבים. בנוסף, לא התבצע ניסיון יירוט של כיפת ברזל. נכון לשעות אלו, אין שינויים בהנחיות צה"ל לתושבים והמטיילים בצפון, והשגרה נשמרת כרגיל.

ראוי לציין שאין לחימה מצדו השני של הגבול, ולכן בודקים בצה"ל אם מדובר בירי מכוון של מיליציה שיעית שרוצה לפגוע בישראל. במקביל, נבדקת האפשרות כי מדובר בירי מחאה לקראת האירוע המיוחד לרגל הקמת היישוב על שם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שיתקיים ב-12 ביוני. במקרה כזה, הירי נועד לסמן לישראל כי הקמת היישוב החדש בגולן, והכרזתו של טראמפ, כי הוא מכיר בריבונות הישראלית ברמת הגולן, לא יעברו בשקט.

Tiudph
צה''ל תקף מספר יעדים בסוריה | צילום: דובר צה''ל

לפני כשבוע, נורה טיל נ"מ סורי לעבר מטוס קרב ישראלי שהיה במהלך טיסה שגרתית בצפון הארץ. הפגז לא פגע בכלי הטיס ונפל בשטח סוריה. בתגובה לכך, צה"ל תקף את המשגר שממנו בוצע הירי. כמו כן, בצבא הדגישו כי מטוס הקרב של חיל האוויר לא חצה את הגבול לסוריה. במקביל, המשטר בסוריה הודיע כי חייל סורי נהרג ושניים נוספים נפצעו בתקיפת צה"ל במוצב צבאי מזרחית לחאן ארנבה במחוז קוניטרה.