רוסיה: "התקיפות בסוריה - פרקטיקה מרושעת" | תיעוד מהלוויין

בדו"ח מודיעין של חברת ISI – ImageSat International המבוסס על צילומי לוויין ניתן לראות השבתה של שני מסלולים בנמה"ת בדמשק. דיווח: בעקבות התקיפה המיוחסת לישראל הופסקה תנועה המטוסים. משרד החוץ הרוסי: "התקיפות לא מקובלות עלינו והן מנוגדות לחוק הבינלאומי"

זמן צפייה: 00:12

שעות אחרי התקיפה המיוחסת לישראל בסוריה לפנות בוקר (שישי), מתפרסם דו"ח מודיעין של חברת ISI – ImageSat International המבוסס על צילומי לוויין שמראה את תוצאות התקיפה אמש בנמל התעופה הבינלאומי דמשק. מהתמונות ניתן לראות השבתה של שני המסלולים לחלוטין - מה שהוביל להשבתת נמל התעופה כולו עד לתיקון. בינתיים, במשרד החוץ הרוסי תקפו את ישראל: "להפסיק את התקיפות. מדובר בפרקטיקה מרושעת ובהפרה של החוק הבינלאומי. אנו מגנים זאת בחריפות".

אימג'סאט אינטרנשיונל (ImageSat International - ISI) חברת הלוויינים ופתרונות המודיעין

צילום מהלוויין
צילום מהלוויין | צילום: ImageSAT International

מוקדם יותר היום דיווח המרכז הסורי לזכויות אדם כי בעקבות התקיפה המיוחסת ישראלית לפנות בוקר הופסקה תנועת המטוסים בשדה התעופה הבינלאומי בדמשק. חברת התעופה הסורית הודיעה לכל הנוסעים על דחיית הטיסות למשך 48 שעות והטיסות הועברו לשדה התעופה בחלב.

עוד דווח כי נשמעו פיצוצים עזים בבירה דמשק ובסביבתה בשעה 4:00 לפנות בוקר עקב התקיפה הישראלית לכאורה, שכוונה לעבר שלושה אתרים ומחסנים של המיליציות האיראניות באזור שדה התעופה ואושר כי התקיפה בשדה התעופה פגעה במחסנים של ארגון חיזבאללה. מקורות אמרו למרכז הסורי כי עקב התקיפות ניזוקו המסלול הצפוני בשדה התעופה ומגדל התצפית.

ברשת "אל-ערביה" צוטטו גורמים המעורים בנושא שאמרו כי "ההפצצה הישראלית בנמל התעופה בדמשק נועדה לנטרל את מטוסי המטען האיראניים". הם  הוסיפו כי "ישראל תוקפת הנמלים הסוריים לאחר כישלון הניסיונות לפגוע בקווי האספקה האיראניים. לפני כמה חודשים היא הפציצה את הנמל בלטקיה לאחר שנודע לה על מטען של ציוד להכנת טילים איראניים שהיה במקום. ישראל מעוניינת למנוע הגעה של מטענים איראניים לסוריה דרך האוויר והים".