לראשונה: רוסיה ירתה על מטוסי חיל האוויר בסוריה

אחרי מאות תקיפות שיוחסו לישראל בסוריה, על פי פרסומים זרים, סוללת הגנה אווירית שמופעלת על ידי הרוסים ירתה לראשונה לעבר מטוסים ישראלים. הטילים לא היוו איום על מטוסי חיל האוויר, וגם לא הייתה נעילה של המכ"ם של הסוללה על המטוסים

זמן צפייה: 01:52

המתיחות בין ישראל לרוסיה הלכה וגברה ברקע המלחמה באוקראינה, והשאלה האם יהיו לכך השלכות ביטחוניות בגבול הצפוני שלנו עם סוריה הפכה בימים האחרונים למוחשית יותר. הערב (שני) פורסם במהדורה המרכזית כי פעולה המיוחסת לישראל נתקלה בפעם הראשונה בתגובה של כוח צבאי רוסי.

אחרי מאות תקיפות שיוחסו לישראל בסוריה, על פי פרסומים זרים, סוללת הגנה אווירית שמופעלת על ידי הרוסים ירתה לראשונה לעבר מטוסי חיל האוויר. מדובר בתקיפה שעל פי אותם פרסומים זרים התרחשה ביום שישי האחרון, כאשר מטוסי חיל האוויר תקפו בכמה גלים את התשתית התעשייתית הצבאית הסורית במסייף שבמערב המדינה.

הסורים, כהרגלם, ירו את כל הטילים שלהם, וכשמטוסי חיל האוויר החלו להתרחק מאזור התקיפה, שיגרה הסוללה הרוסית מספר טילים לאוויר. הטילים לא היוו איום על מטוסי חיל האוויר, וגם לא הייתה נעילה של המכ"ם של הסוללה על המטוסים, אך מדובר פה באירוע תקדימי.

כזכור, הרוסים סיפקו לסוריה ארבע סוללות S-300, שהם לכאורה של הצבא הסורי, אך מי שמקבל את ההחלטות בתוך הסוללות הם קצינים רוסים. לא ברור אם זה אירוע חד פעמי, או שמא איתות של הרוסים שהם משנים את המדיניות שלהם באשר לחופש הפעולה של ישראל בשמי סוריה.