כדי להתחמק מהמודיעין הישראלי: איראן מבריחה אמל"ח מאירופה

בחסות העצירה של שדה התעופה הבינלאומי של דמשק בתקיפה המיוחסת לחיל האוויר הישראלי ב-20 במאי, כאשר מסלול הנחיתה וההמראה שותק, האיראנים עברו להעביר כבודות יד דרך טיסות מסחריות באירופה

זמן צפייה: 01:47

פרסום ראשון: בחסות העצירה של שדה התעופה הבינלאומי של דמשק בתקיפה המיוחסת לחיל האוויר הישראלי ב-20 במאי, כאשר מסלול הנחיתה וההמראה שותק, האיראנים עברו להעביר כבודות יד דרך טיסות מסחריות באירופה, כך פורסם הערב (שלישי) במהדורה המרכזית.

האיראנים מעבירים בכבודות היד ערכות לדיוק רקטות ודברים מהסוג הזה, שנועדו להפוך את הרקטות הסטטיסטיות שבידי החיזבאללה לרקטות מדויקות, בעקבות ההבנה באיראן שהנתיב בין טהרן לדמשק הוא נתיב שהמודיעין הישראלי יושב עליו חזק.

רה''מ נפתלי בנט ומנכ''ל סבא''א רפאל גרוסי
רה''מ נפתלי בנט ומנכ''ל סבא''א רפאל גרוסי | צילום: קובי גדעון, לע''מ

כזכור, אמש דיווחו בסוריה על תקיפה של חיל האוויר הישראלי, והיום אמר ראש הממשלה נפתלי בנט בדיון של ועדת החוץ והביטחון כי "השנה החולפת הייתה שנת מפנה מול איראן. העלינו הילוך. מדינת ישראל פועלת מול ראש התמנון האיראני ולא רק נגד הזרועות, כפי שנעשה בעשורים האחרונים. ימי החסינות שבהם איראן פוגעת בישראל ושולחת גרורות והיא נשארת בלי פגע – תמו".

"אנחנו פועלים בכל זמן ובכל מקום ונמשיך בזה", הוסיף בנט, "בשנים האחרונות איראן חצתה שורה של קווים אדומים. באפריל היא חצתה את קו 60% העשרת אורניום – בלי שום תגובה נגדית. ישראל לא יכולה להשלים עם המצב הזה והיא לא תשלים. נשמור לעצמנו את חופש הפעולה לפעול נגד הגרעין האיראני עם הסכם, בלי הסכם. שום דבר לא כובל את ידינו".