צבא סוריה: חיל האוויר הישראלי תקף מטרות בשדה התעופה T4

יומיים אחרי ששני חיילים סורים ואזרחית נהרגו בתקיפה שיוחסה לישראל, הצבא הסורי והטלוויזיה הרשמית מדווחים על תקיפה בשדה תעופה במזרח חומס. לפי הדיווח נגרם נזק אך אין נפגעים

זמן צפייה: 03:32

צבא סוריה הודיע הערב (רביעי) כי חיל האוויר הישראלי ירה מספר טילים לעבר מטרות בבסיס T4 במזרח חומס, וכי נגרם נזק אך לא היו נפגעים. לישראל יוחסו מספר תקיפות בבסיס זה בעבר.

מקור צבאי סורי מסר לסוכנות הידיעות הסורית הרשמית, "סאנא" כי בשעה 22:23 מטוס קרב ישראלי ירה מספר טילים לכיוון שדה התעופה ונטען כי מערכות ההגנה האוויריות הסוריות הפילו את רוב הטילים שנורו.

שדה התעופה T4 הסמוך לדמשק שבסוריה, לאחר שנפגע באחת התקיפות המיוחסות לישראל | צילום: רשתות חברתיות

לעוד כתבות בנושא >>

דיווח בסוריה: "שדה"ת T4 הותקף ע"י ישראל – רוב הטילים יורטו"

איראן צפויה להגיב על תקיפת הבסיס T4; "נשאר רק להמתין למכה"

סוריה: ישראל תקפה בדמשק – שני חיילים נהרגו ושבעה נפצעו

כזכור, ביום שני דיווחה סוכנות הידיעות הסורית הרשמית כי שני חיילים סורים ואזרחית המדינה נהרגו בתקיפה אווירית שביצעה ישראל סמוך לנמל התעופה הבין-לאומי בדמשק. בתקיפה, כך דווח בסוכנות הידיעות, נפצעו שבעה חיילים סורים ואזרח. על פי גורם צבאי, נגרם נזק למבנים. מנגד, במרכז הסורי לזכויות אדם דיווחו כי במהלך התקיפה נהרגו חמישה פעילי מליציות פרו-איראניות ונפצעו יותר מעשרה פעילים. לטענת המרכז הסורי, שלושה מההרוגים אינם אזרחי סוריה.

שדה התעופה T4 הסמוך לדמשק שבסוריה, לאחר שנפגע באחת התקיפות המיוחסות לישראל | צילום: רשתות חברתיות

לפי הדיווחים, מערכות ההגנה האווירית הופעלו והצליחו ליירט כמה מהטילים. על פי כלי התקשורת בסוריה, התקיפה בוצעה מכיוון רמת הגולן. תושבי עמק הירדן דיווחו על רעש אווירי חריג. מקורות מסרו לסוכנות הידיעות הלבנונית כי נשמע קול נפץ באזור נמל התעופה בדמשק.

עוד דיווח המרכז הסורי כי אמש הופצצו מחוז אזרע ואזור אל-כסוא בדרום המדינה, וכן כמה מוצבים של צבא סוריה במחוז דמשק ודרעא - שם נמצאים גדודים של הצבא הסורי וכוחות של חזבאללה.