בצל החיסול ברצועה: "ניסיון לחסל בכיר בג'יהאד האסלאמי בדמשק"

לפי דיווחים מקומיים, צה"ל ניסה לחסל את אכרם אל-עג'ורי מהזרוע הצבאית של הארגון, בשכונת אל-מאזה שבעיר. הניסיון ככל הנראה כשל, אך בנו נהרג באירוע. דו"צ: לא מתייחסים לפרסומים זרים

זמן צפייה: 04:19

צה"ל ניסה לחסל הלילה (שלישי) בכיר בזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, אכרם אל-עג'ורי, בשכונת אל-מאזה היוקרתית שבבירת סוריה דמשק – כך דווח במדינה. זאת, ברקע חיסול בכיר הג'יהאד האסלאמי בהאא אבו אל-עטא ברצועה עזה.

ניסיון החיסול לכאורה ככל הנראה נכשל, אך לפי דיווח סוכנות הידיעות הרשמית בסוריה, בנו של הבכיר, מועז אכרם אל-עג'ורי, נהרג בתקיפה ממנה ניצל לכאורה האב. בתגובה לדיווחים, בכיר בג'יהאד האסלאמי אמר ל"חליג' און ליין" כי "ישראל ניסתה לחסל את חבר הלשכה המדינית של הארגון, אכרם אל-עג'ורי". דובר צה"ל אמר בתגובה לדיווחים כי "איננו מתייחסים לפרסומים זרים".

על פי סוכנות הידיעות "סאנא", אדם נוסף נהרג ועשרה אחרים נפצעו בתקיפה. הדיווח של "סאנא" אינו מייחס את התקיפה לארגון או למדינה. על פי הדיווח, האירוע התרחש סמוך לשגרירות הלבנונית באזור.

מחוסל מדמשק מועאז אכרם אלעגורי
מחוסל מדמשק מועאז אכרם אלעגורי | צילום: חדשות 13

עוד בחדשות 13:

על אף התקיפה: הבנייה בבסיס בגבול סוריה-עיראק נמשכת • תיעוד

דיווח: מתקן של מיליציה פרו איראנית הותקף בגבול סוריה-עיראק

דיווח: ישראל תקפה מיליציה פרו איראנית בגבול סוריה-עיראק

המבנה שהותקף בדמשק
המבנה שהותקף בדמשק | צילום: חדשות 13

לפני כחודש וחצי, אתר אופוזיציה סורי דיווח כי בסיסי מיליציות עיראקיות ואיראניות הותקפו באזור אל-בוכמאל שבגבול סוריה-עיראק. לא פורסם מי עומד מאחורי התקיפה. עוד דווח כי בעקבות התקיפה, הגיבה מיליציית "הגיוס העממי" השיעית בירי נ"מ לעבר מטוסים.

באותו שבוע, פרסמה חברת המודיעין ISI צילומי לוויין המעידים על עבודות בנייה מתקדמות הנעשות בבסיס אימאם עלי הסמוך לגבול שבין סוריה ועיראק. זאת, כשלושה שבועות לאחר שהותקף אווירית בפעולה המיוחסת לישראל -. כך עלה מצילומי לוויין ש מהצילומים עולה כי כוחות רבים, המשתייכים לאיראן או למיליציות שיעיות, משקמים דרכי גישה וכבישים שנפגעו, מניחים יסודות לבניית האנגרים בסמוך לגבול ומחזקים את ההגנות על המבנים הקיימים.

מועז אכרם אל עג'ורי. בנו של בכיר הג'יהאד האסלאמי שנהרג בדמשק
מועז אכרם אל עג'ורי. בנו של בכיר הג'יהאד האסלאמי שנהרג בדמשק

עוד עולה מהתיעוד כי עבודות בנייה אינטנסיביות מתקיימות בגבול בין שתי המדינות. להערכת החברה, מעבר הגבול טרם נפתח, אך עשוי להתחיל לפעול בקרוב.

כזכור, בתחילת ספטמבר התבצעה תקיפה אווירית בסיס בעיר אל-בוכמאל שבמחוז דיר א-זור, הסמוך לגבול בין סוריה ועיראק, שבה נהרגו 21 בני אדם. שבוע לפני התקיפה, תיעוד בנייתו של הבסיס פורסם בפוקס ניוז. כך פורסם ברשת אל-ערביה. עוד עלה מהדיווח כי מדובר באזור שבו ממקומות מיליציות שיעיות פרו איראניות, וייתכן שההפצצה כוונה נגדם.

מפקד החטיבה הצפונית בג'יהאד האסלאמי, בהאא אבו אל-עטא, שחוסל בעזה
מפקד החטיבה הצפונית בג'יהאד האסלאמי, בהאא אבו אל-עטא, שחוסל בעזה | צילום: חדשות 13

האתר שהותקף בגבול סוריה-לבנון הוחזק בעבר בידי דאע"ש ונחשב לאחד מכיבושיה הגדולים עד הפצצתו בידי כוחות הקואליציה. בהמשך נתפס המקום על ידי כוחות איראנים. לאזור חשיבות אסטרטגית גבוהה – בתקופת השליטה של דאע"ש אפשר חיבור רציף בין סוריה ועיראק, ובידי האיראנים נועד ככל הנראה לשמש כמסדרון יבשתי להובלת תחמושת לסוריה וללבנון.