דיווח בסוריה: ישראל תקפה שיירת נשק איראנית סמוך לגבול עיראק

לפי הדיווח, התקיפה התרחשה באזור דיר א-זור הסמוך לגבול עם עיראק והיא כוונה לשיירת נשק איראנית. לא ידוע אם היו נפגעים ובצה"ל סירבו להתייחס לדיווח

Zdzmty

ישראל תקפה הלילה (שני) שיירת נשק איראנית בסמוך לגבול סוריה-עיראק - כך דווח בתקשורת בסוריה. התקיפה התרחשה בתוך סוריה, באזור דיר א-זור הסמוך לגבול. לא ידוע אם היו נפגעים בתקיפה ובצה"ל סירבו להגיב לדברים.

בתוך כך, אתר חדשות המזוהה עם האופוזיציה הסורית, "עין הפרת", דיווח אמש על תקיפה דומה באותו האזור, אך כי מדובר במטוסי קרב השייכים לכוחות הקואליציה הבינלאומית למלחמה בדאע"ש. לפי הדיווח, המטוסים תקפו מטרות במזרח מחוז דיר א-זור – כאשר אחת המטרות הייתה שיירה של משמרות המהפכה שהייתה אמורה להגיע לאיזור המדבריות שבמזרח סוריה.

אתר השיגור בשטח עיראק
אתר השיגור בשטח עיראק

כזכור, אתמול דווח בתקשורת בעיראק כי בוצעה מתקפת רקטות על ידי מיליציות פרו-איראניות מתוך שטח עיראק לכיוון מחוז אירביל, שבצפון עיראק, סמוך למשולש הגבולות עם איראן וטורקיה. טרם נודע מה היה יעד התקיפה. לטענת המיליציות הפרו-איראניות, השיגור בוצע מכפר נוצרי, אשר נמצא מערבית לאירביל.

יש לציין, כי לאחר אחת התקיפות הקודמות של המיוחסות לישראל בסוריה, נורו רקטות לעבר אירביל ולאחר מכן משמרות המהפכה נטלו אחריות על התקיפה וטענו כי פגעו במתקן ישראלי שנמצא באירביל.

בנוסף, בשבוע שעבר משרד ההגנה הסורי דיווח תקיפה ישראלית שבה ארבעה חיילים נהרגו ושלושה נוספים שנפצעו. ערוץ "אל חדת'" הסעודי דיווח כי המטרה שהותקפה היא משלוח נשק שיועד לחיזבאללה בשדה תעופה צבאי, דרומית לדמשק.