דיווח בסוריה: חיל האוויר הישראלי תקף באזור דמשק

כלי תקשורת סורים דיווחי כי מערכות ההגנה האווירית של צבא סוריה ירטו חלק מהטילים, והוסיפו כי נגרם נזק לרכוש אך לא דווח על נפגעים. זהו דיווח ראשון על תקיפה ישראלית מאז תחילת השנה, אחרי כמה שבועות של הפסקה

זמן צפייה: 02:01

כלי תקשורת בסוריה דיווחו הלילה (שני) כי חיל האוויר הישראלי תקף באזור בדמשק. זהו דיווח ראשון על תקיפה ישראלית מאז תחילת השנה, אחרי כמה שבועות של הפסקה. לפי הדיווח, בסביבות השעה 3:00 שיגרו מטוסי קרב של חיל האוויר טילים מדויקים לעבר משלוח נשק איראני שנחת באזור שדה התעופה הבינלאומי בבירה הסורית.

על פי הדיווח מערכות ההגנה האווירית של צבא סוריה יירטו חלק מהטילים. הטולוויזיה הסורית דיווחה מפי מקור צבאי כי ישראל תקפה מספר עמדות באזור הבירה הסורית מאזור הנמצא מזרחית לביירות. המקור הוסיף כי נזק נגרם לרכוש. בישראל לא התייחסו לדיווח.

מרכז המעקב אחר זכויות אדם בסוריה, שמקום מושבו בבריטניה, דיווח כי התקיפה הלילה כוונה כנגד מתקנים של חיזבאללה באזור קטייפה - צפונית מזרחית לדמשק. מקורות דיווחו על חמישה פיצוצים לפחות שנשמעו באזור ועל להבות אש שנראו במתקנים לאחסון תחמושת של חיזבאללה סמוך לקטייפה. כמו כן נמסר כי רכבי הצלה הגיעו לאזור. לפי הדיווח ישנו מידע מאומת על הרוגים.

בתחילת השנה דווח על ירי ארטילרי של צה"ל באזור קוניטרה שבגבול סוריה, אך התקיפה האווירית האחרונה שדווח עליה התרחשה בסוף דצמבר בשנה שעברה, אז דווח כי חיל האוויר הישראלי תקף באזור נמל לטקיה, ופחות משבועיים קודם לכן דווח כי ישראל ביצעה תקיפה מכיוון הגולן הסורי, במהלכה שוגרו טילים לעבר מספר מטרות בדרום המדינה.