דיווח בסוריה: חיל האוויר תקף מטרות באזור דמשק

הטלוויזיה הסורית דיווחה כי כוחות ההגנה האווירית של צבא אסד פעלו מול "תוקפנות ישראלית" באזור הבירה. זאת, כשבועיים לאחר שצה"ל תקף מטרות איראניות במדינה בתגובה לפיגוע נגד אוניית המשא

זמן צפייה: 00:31

צה"ל תקף הערב (שלישי) מטרות באזור דמשק בירת סוריה - כך דיווחה הטלוויזיה הסורית. על פי הדיווח, כוחות ההגנה האווירית של צבא אסד פעלו מול "תוקפנות ישראלית" באזור. עוד דווח כי כלי טיס ישראליים הפציצו 2 מחסני תחמושת של מיליציות התומכות באיראן, וכי התקיפות כוונו נגד משלוח נשק שהגיע אתמול בבוקר לסוריה באמצעות חברה איראנית.

לפני כשבועיים, צה"ל תקף מטרות איראניות סמוך לדמשק בתגובה לפיגוע נגד אוניית המשא הישראלית במפרץ עומאן מוקדם יותר באותו שבוע. על פי דיווחי סוכנות הידיעות הסורית הרשמית, מערכת ההגנה האווירית של צבא סוריה הופעלה. האופוזיציה הסורית מסרה כי "ישראל הפציצה מוצבים של מיליציות איראניות דרומית לדמשק".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

מסתמן: מתווה להגדלת התפוסה באולמות תרבות וספורט ואצטדיונים

"תהיי חרדית יפה ותשתקי": סיפורה של השרה החרדית הראשונה

פרשת יהודה משי זהב: מחר תוגש תלונה ראשונה במשטרה

יירוט בשמי דמשק (ארכיון)
יירוט בשמי דמשק (ארכיון) | צילום: חדשות 13

כמה ימים קודם לכן פורסם כי ספינת המשא "MV Helios Ray" שבבעלות ישראלית ניזוקה כתוצאה מפיצוץ שאירע בה בעת שהייתה בדרכה לצאת מאזור הים התיכון, מה שאילץ אותה לעגון בנמל הקרוב ביותר שבמפרץ עומאן. תמונות לוויין מאתר האינטרנט Marine Traffic הראו כי הספינה הייתה קרובה מאוד לים הערבי טרם נאלצה לחזור על עקבותיה למצרי הורמוז.

מבדיקת הממצאים בספינה עולה כי כלי השיט נפגע ממוקשים ימיים, ולא מטילים כפי שהעריכו בהתחלה גורמים בישראל - כך פורסם בחדשות 13. לא ברור באיזה נמל הודבקו מטעני ה"עלוקה" לגוף אוניית המשא. בינתיים, בישראל משוכנעים שחיל הים של משמרות המהפכה עומד מאחורי הפיגוע.

לפני כחודש דיווחה סוכנות הידיעות הסורית הרשמית, סאנ"א, כי מערכות ההגנה האווירית של הצבא המקומי בלמו מתקפת טילים ישראלית באזור דמשק. על פי הדיווח, רוב הטילים יורטו. לאחר התקיפה דיווח מרכז המעקב הסורי אחר זכויות האדם כי שישה בני אדם שאינם אזרחים סורים נהרגו. לפי הדיווח, הותקפו מחסני טילים ותחמושת. בין היעדים שהותקפו - מטה השייך לדביזיה הרביעית של צבא אסד סמוך לכביש דמשק-ביירות, שבו נמצאים מחסני טילים ותחמושת איראניים.