דיווחים בסוריה: הרוג ופצועים בתקיפה ישראלית באזור דמשק

כלי התקשורת במדינה דיווחו כי חיל האוויר תקף יחידת הגנה אווירית סורית, וכי חלק מהטילים יורטו. לפי המרכז למעקב אחר זכויות אדם שבבריטניה, התקיפה כוונה כלפי עמדות חזבאללה

זמן צפייה: 00:25

כלי תקשורת בסוריה דיווחו הלילה (רביעי) כי חיל האוויר הישראלי תקף יחידת הגנה אווירית של צבא סוריה באזור א- נבי האביל שבפרברי דמשק. על פי הדיווחים, אדם אחד נרג בתקיפה ושלושה חיילים נפצעו.

על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הסורית הרשמית "סאנא", התקיפה בוצעה בשעה 1:30 לפנות בוקר, ומערכות ההגנה האווירית של צבא סוריה הצליחו ליירט חלק מהטילים.

לפי "המרכז למעקב אחר זכויות אדם בסוריה", שמקום מושבו בבריטניה, התקיפה כוונה כלפי עמדות של חזבאללה באזור וכלפי יחידת הגנה אווירית של צבא סוריה הממוקמת באזור. לפי דיווח זה, ישנם הרוגים בתקיפה זו.

עוד בחדשות 13:

אחרי 30 שנה בכלא האמריקני: ג'ונתן פולארד נחת בישראל

חולדאי לא שואף להיות ר"מ – יסתפק בלהשפיע מבפנים • פרשנות

פרקליטים מאוימים: הצצה ליחידה שמאבטחת את בכירי מערכת המשפט

תקיפה המיוחסת לישראל בסוריה (ארכיון)
תקיפה המיוחסת לישראל בסוריה (ארכיון) | צילום: חדשות 13

זוהי הפעם השנייה זה פחות משבוע שבה מדווח על תקיפה ישראלית בסוריה. התקיפה האחרונה, שיוחסה כאמור לישראל, אירעה בלילה שבין חמישי לשישי בשבוע שעבר, באזור מסיאף שבפרברי חמאת סמוך לדמשק. בשל כך, מערכות ההגנה האוויריות הופעלו והצליחו, כך על פי הדיווח, ליירט את רוב הטילים.

המרכז הסורי לזכויות אדם שבבריטניה דיווח כי 6 בני אדם ללא אזרחות סורית נהרגו באותו אירוע, וכי, ישנם גם הרוגים בעלי אזרחות סורית. רבים נוספים נפצעו באורח קשה, כך על פי הדיווחים.

תמונות לוויין מהתקיפה שמיוחסת לישראל בסוריה
תמונות לוויין מהתקיפה שמיוחסת לישראל בסוריה | צילום: אימג'סאט אינטרנשיונל (ImageSat International - ISI), חברת הלוויינים ופתרונות המודיעין

לאחר אותה תקיפה, חברת המודיעין הישראלית "אימג'סאט אינטרנשיונל" פרסמה תמונות לווין שחושפות נזקים קשים למבנים שהותקפו. בין האתרים שנהרסו - מבנה ששימש לייצור טילים, ומבנים שנפגעו בתקיפות קודמות שיוחסו גם לחיל האוויר הישראלי.