המרכז הסורי לזכויות אדם: "9 בני אדם נהרגו בתקיפה הישראלית"

הארגון הודיע כי התקיפה המיוחסת לישראל, שאירעה אמש באזור תדמור, הביאה למותם של תשעה בני אדם. בתקשורת הסורית דווח כי מטוסים ישראליים תקפו עמדות צבאיות ושכמה מהטילים יורטו

יירוט בשמי דמשק (ארכיון)

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, היושב בבריטניה, הודיע היום (שלישי) כי תשעה בני אדם נהרגו בתקיפה אמש בסוריה שמיוחסת לישראל.

דיווח זה מגיע לאחר שאמש הצהירה התקשורת בסוריה כי מטוסים ישראליים תקפו באזור תדמור שבמרכז המדינה. מערכת ההגנה האווירית הופעלה, והצבא הסורי הצליח ליירט כמה טילים באמצעות ירי נ"ט. בסוכנות הידיעות הסורית הרשמית הוסיפו כי "לא כל הטילים יורטו". על פי הדיווח, התקיפה הישראלית הייתה נגד עמדות צבאיות מצפון לשדה התעופה בתדמור.

מקור צבאי מסר לרשת RT כי "מטוסים לא מזוהים תקפו עמדות של צבא סוריה בסוח'נה, אלעאמריה וא-תליילה במדבר תדמור".

עוד בחדשות 13:

דיווח בסוריה: מערכות ההגנה האווירית הופעלו עקב תקיפה ישראלית

שוטרים הצדיעו לניצולים מול 180 בתי אבות: "מחויבותנו האישית"

במרפסות וברחובות: ישראל עמדה לזכר 6 מיליון הנספים בשואה

יירוט בשמי דמשק (ארכיון)
יירוט בשמי דמשק (ארכיון) | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר אתמול נפגשו שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, ונשיא סוריה, בשאר אל-אסד, בדמשק. זריף תקף את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על סירובו להסיר, גם בתקופת משבר הקורונה, את הסנקציות שהטיל על איראן וסוריה.

אסד ניחם את זריף על מותם של יותר מ-5,000 בני אדם שמתו מקורונה במדינה. זריף האשים את הממשל האמריקני בכך שהוא מראה את "חוסר אנושיותו", בכך שהוא מסרב להסיר את הסנקציות מעל שתי המדינות. אסד אמר שניהול המשבר על ידי המערב מעיד על כישלון מוסרי.

לפני כשלושה שבועות דווח כי מטוסים ישראלים תקפו משמי לבנון את שדה התעופה בבסיס שאייראת, שהותקף כבר בעבר ונמצא סמוך לעיר חומס במערב המדינה. על פי כלי התקשורת במדינה, מערכת ההגנה האווירית הופעלה והפילה חלק מהטילים לפני שהגיעו למטרות.

סוכנות הידיעות של האופוזיציה הסורית, "סטפ ניוז", דיווחה: "מטוסים ישראלים תקפו מוצבים של כוחות המשטר הסורי בסמוך לחומס, כמו כן הותקפו שדה"ת א-שעיראת, שדה"ת T4 וכן מפעל דשן במחוז חמס".