דיווח בסוריה: 23 אנשי מיליציות איראניות נהרגו בתקיפת צה"ל

לפי מקור צבאי סורי, חיל האוויר ביצע את התקיפה נגד בסיסים צבאיים בפאתי דמשק, בשני גלים, ומערכות הגנה יירטו חלק גדול מהטילים. צבא אסד: "התוקפנות הישראלית לא תציל את ארגוני הטרור"

זמן צפייה: 01:25

המרכז הסורי לממעקב אחר זכויות אדם בסוריה דיווח כי לפחות 23 אנשי המיליציות האיראניות נהרגו הלילה בתקיפה אווירית נגד בסיסים צבאיים סמוך לדמשק בסוריה - המיוחסת לישראל. מקור צבאי סורי טען כי היו שמונה פצועים בתקיפה. כמו כן הוא הטיל את האחריות על חיל האוויר הישראלי, והוסיף כי התקיפה בוצעה בשני גלים וכי מערכות ההגנה האוויריות הצליחו להשמיד מספר רב של טילים.

צבא אסד התייחס לתקיפה: "ההסלמה בתוקפנות הישראלית לא תציל את ארגוני הטרור המתמוטטים באדליב ובמערב חלב תחת מתקפות הצבא הסורי".

לכתבות נוספות בנושא >> 

דיווחים בסוריה: מערכות הנ"מ הופעלו בעקבות תקיפה באזור דמשק

דיווח בסוריה: "שדה"ת T4 הותקף ע"י ישראל – רוב הטילים יורטו"

המלצת אמ"ן: לנצל את חיסול סולימאני לדחיקת איראן מסוריה

יירוט בשמי דמשק
יירוט בשמי דמשק | צילום: חדשות 13

כאמור, סוכנות הידיעות הסורית הרשמית דיווחה הלילה שמערכות ההגנה האווירית הופעלו, לטענתה, בעקבות תקיפה של חיל האוויר הישראלי באזור דמשק. על פי הדיווח חלק מהמטרות נפגעו, אך עדיין לא ברור מה היה יעד התקיפה. מרכז המעקב לזכויות אדם בסוריה, היושב בבריטניה, דיווח כי יעדי התקיפה היו בסיסים של המשטר הסורי ומליציות איראניות. לפי הדיווח, במתקפה נפגע גם המרכז למחקרים מדעיים בג'מראיא.

מוקדם יותר הלילה תקף צה"ל תשתיות תת קרקעיות של חמאס ברחבי הרצועה. זאת בתגובה לירי פצצות המרגמה ולהפרחת בלוני הנפץ מרצועת עזה לעבר שטח ישראל אתמול. על פי הודעת דובר צה"ל, התקיפה פגעה ביכולת ההתעצמות של ארגון הטרור.