דיווח בסוריה: ישראל תקפה משלוח נשק איראני, חייל סורי נהרג

סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה דיווחה כי מטוסי חיל האוויר שיגרו טילים מכיוון הגולן הסורי אל עבר מספר מטרות בדרום המדינה - חייל סורי אחד נהרג. עוד דווח כי מטרת התקיפה הייתה משלוח נשק איראני

זמן צפייה: 00:22

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית "סאנא" דיווחה הלילה (חמישי) כי מפי מקור צבאי, ישראל ביצעה תקיפה מהאוויר מכיוון הגולן הסורי במהלכה שוגרו טילים לעבר מספר מטרות בדרום המדינה. המקור ציין כי מערכות ההגנה האווירית של סוריה יירטו את רוב הטילים ששוגרו. כמו כן הוסיף המקור כי בתקיפה נהרג חייל ונגרם נזק לרכוש.

עוד דווח בסוריה כי מטרת התקיפה הייתה משלוח נשק איראני שהגיע קודם לכן במטוס תובלה מאיראן לשדה התעופה הבינלאומי בדמשק.

כזכור, לפני שבוע דווח בסוריה כי מטוסי קרב תקפו מאזור הים התיכון את מתחם המכולות בנמל לטקיה וגרמו לשריפה שיצרה נזק רב. ההערכה היא שהמכולות הכילו נשק מתקדם מאיראן שהיה מיועד לארגון הטרור חיזבאללה, בעוד שהמשטר הסורי טען כי הן הכילו אורז וקפה. סוריה כבר האשימה בעבר את ישראל על תקיפת נמלי תעופה, מוצבים של צבא אסד ואתרים נוספים, אך זו הפעם הראשונה בה היא טוענת שישראל תקפה את נמל לטקיה.

בפרק זמן של קצת יותר מחודש היו כ-10 תקיפות המיוחסות לישראל בסוריה על פי הדיווחים הזרים, ההערכה הגוברת היא שבצה"ל מנצלים את מזג האוויר הבהיר כדי להוציא לפועל כמה שיותר מבצעים כנגד ההתבססות האיראנית בסוריה והעברת הנשק המדויק לחיזבאללה.