דיווחים בסוריה: חיל האוויר הישראלי תקף מטרות באזור דמשק

הצבא הסורי מסר הודעה רשמית לפיה חיל האוויר תקף מטרות בפאתיה המערביים של הבירה. בסעודיה דיווחו כי מטרות התקיפה הן סוללות הגנה אווירית מתוצרת איראן, מכ"מים שהוצבו באיזור ומשלוח של מל"טים מתקדמים מתוצרת איראן שהגיעו לבירה הסורית

זמן צפייה: 01:07

הטלוויזיה הסורית הרשמית דיווחה הערב (חמישי) על קולות פיצוצים במערב דמשק. בנוסף נטען בתקשורת הסורית כי מטוסים של חיל האוויר הישראלי תקפו ופגעו בכמה מטרות באזור מערב מערב עיר הבירה, ובתגובה בוצע ירי הגנתי לעברם.

אתר החדשות הסורי "עין א-שאם", המזוהה עם האופוזיציה הסורית, טען כי התקיפה התמקדה בכפרים קטנא ורח'לה, שבפאתיה המערביים של דמשק. בלבנון דיווחו הלילה כי מטוסי קרב של חיל האוויר טסו דרך המרחב האווירי של לבנון לפני התקיפה המיוחסת לישראל בדמשק.

מאוחר יותר מסר הצבא הסורי הודעה רשמית, לפיה "בסביבות השעה 23:02 ביצע האוייב הישראלי תקיפה אווירית מכיוון צפון רמת הגולן שכוונה נגד מספר מטרות בפאתיה המערביים של דמשק. מערכות ההגנה האוויריות הסוריות בלמו את הטילים, הפילו את רובן ונגרם נזק לרכוש בלבד".

מקורות מסרו לערוץ אל-חדת' הסעודי כי המטרה של התקיפה המיוחסת לישראל בסוריה הן סוללות הגנה אווירית מתוצרת איראן שהוצבו לאחרונה באיזור דמשק, מכ"מים שהוצבו באיזור ומשלוח של מל"טים מתקדמים מתוצרת איראן שהגיעו לבירה הסורית.

Rxpcaj
הפצצה בסוריה (ארכיון)

כזכור, רק ביום שבת האחרון סוכנות הידיעות הסורית הרשמית "סאנא" דיווחה כי מטוסי קרב של חיל האוויר הישראלי תקפו באזור מאסייאף שבצפון מערב המדינה לאור יום, ובתגובה הסורים שיגרו טילי קרקע אוויר לעבר המטרות ויירטה חלק מהם.

רביעיית מטוסי קרב, ישראליים לפי הדיווחים, התקיפו מכיוון לבנון. התקיפה הייתה במקום שבו, לפי פרסומים זרים, ישראל תקפה בעבר, שם נמצאת חברה צבאית סורית שמפתחת אמצעי לחימה מתקדמים שיועדו להגיע לידי חיזבאללה.