סוריה מזהירה: "אל לישראל להיות רגועה - ייתכן שנשנה תגובתנו"

סגן שר החוץ, פייסל מקדאד, הצהיר שמדינתו עשויה לשנות בעתיד את אופן פעולותיה. זאת, בצל התקיפה בדמשק שאירעה השבוע ומיוחסת לישראל. שליח ארה"ב בסוריה: "תומכים בפעולות נגד האיום האיראני"

זמן צפייה: 04:28

סגן שר החוץ הסורי, פייסל מקדאד, הצהיר היום (שלישי) כי דמשק עשויה לשנות בעתיד את דרך התגובה שלה, והזהיר: "אל לישראל להיות רגועה". זאת, ברקע התקיפה בסוריה שאירעה מוקדם יותר השבוע, ומיוחסת לישראל.

בתוך כך, השליח האמריקני לסוריה, ג'יימס ג'פרי, התייחס למתיחות בין המדינות וטען: "ארה"ב מכירה בכך שנוכחות של כוחות איראנים עם מערכות טילים ארוכות טווח בסוריה מהווה איום חמור על ישראל. אנחנו תומכים באלף אחוזים בפעולות שישראל מבצעת לכאורה נגד האיום הזה".

בד בבד, שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב התייחס גם הוא לתקיפה בסוריה ואמר כי "אנו מודאגים מהסלמת המצב".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

ההאנגר הושמד לחלוטין: תיעוד מתקיפת המטרות האיראניות בסוריה

סוריה מזהירה: "אל לישראל להיות רגועה – ייתכן שנשנה תגובתנו"

ראש המוסד: בשל האיום האיראני – יש הזדמנות נדירה לשלום אזורי

Whatsapp Image 2019 07 01 At 0
תקיפה בסוריה המיוחסת לישראל | צילום: חדשות 13

כזכור, גורם בצבא הסורי דיווח אתמול לסוכנות הידיעות הסורית "סאנא" כי ישראל ביצעה מתקפה על יעדים בדמשק ובחומס, וכי המתקפה בוצעה מהמרחב האווירי של לבנון נגד מטרות צבאיות של הצבא הסורי, מיליציות איראניות וחזבאללה ביישובים סאחנאיא וג'דידת-ערטוז, שנמצאים דרום מזרחית לדמשק.

על פי דיווחים המתקפה המשולבת התבצעה מהאוויר ומכיוון הים וכי אחד היעדים היה מחסני תחמושת בהר קלמון שבסמוך לגבול סוריה-לבנון. בתגובה, שיגר צבא סוריה עשרות טילי נ"מ. אחד מטילי הנ"מ ששיגרה סוריה נפל בחלק הטורקי של קפריסין. במהלך המתקפה, כך על פי דיווחים בסוריה, נהרגו ארבעה בני אדם, בהם תינוק, ו-21 נוספים נפצעו.

צילומי לווין של ארבעת משגרי הנמ שהרוסים מכרו לסורים באזור מאסייאף בצפון מערב סוריה
צילומי לווין של ארבעת משגרי הנמ שהרוסים מכרו לסורים באזור מאסייאף בצפון מערב סוריה | צילום: ImageSat International

מאוחר יותר באותו יום, חברת ISI פרסמה תמונות לוויין המציגות את תוצאות התקיפה המיוחסת לישראל נגד מטרות של איראן וחזבאללה בסוריה. בתצלום נראית תמונת המתחם שנמצא מצפון-מערב לדמשק לפני התקיפה ולאחריה, ובה ניכר כי הושמד האנגר גדול באורך של כ-30 מטרים, אשר לפי ההערכות הכיל אמל"ח מתקדם או רכיבים רגישים אחרים שהצריכו תקיפה מדוייקת.