דיווחים בסוריה: פיצוצים עזים נשמעו בבירה דמשק

ערוץ הטלוויזיה הרשמי של המדינה דיווח על שני פיצוצים, שאירעו בשטח צבאי הממוקם בסמוך לשכונת מגורים בפרברים המערביים של דמשק. לפי גורם בצבא אסד, הפיצוצים נגרמו כתוצאה מהתפשטות שריפות

דיווח מתוך הטלוויזיה הסורית על קולות פיצוצים בדמשק

שני פיצוצים עזים נשמעו היום (שבת) בדמשק, בירת סוריה - כך דיווח ערוץ הטלוויזיה הסורי הרשמי. על פי הדיווחים, מקור הפיצוצים בשטח צבאי הממוקם בסמוך לשכונת המגורים "פרויקט דומר", שבפרבריה המערביים של הבירה. נסיבות האירוע נבדקות.

סוכנות הידיעות הסורית "סאנא" דיווחה מפי גורם בצבא אסד כי מדובר בפיצוץ של אחד ממחסני התחמושת ששייכים לצבא הסורי ממערב לדמשק. לדבריו, הפיצוץ נגרם מהתפשטות של שריפות שנגרמו מהחום השורר בקרבת הבסיס הצבאי.

עוד בחדשות 13:

רה"מ בצל הדיווח על תקיפה בסוריה: מונעים מהאויב להקים בסיסים

דיווח בסוריה: ישראל שיגרה טילים לעבר מטרה בדרום המדינה

יירוט טילים שנורו לעבר שדה תעופה באזור חומס
יירוט טילים שנורו לעבר שדה תעופה באזור חומס | צילום: חדשות 13

ביום רביעי דיווחה סוכנות הידיעות הסורית סאנא כי מערכות ההגנה האווירית של סוריה יירטו כמה טילים ששוגרו מישראל לעבר תל אל-חארה, במחוז דרעא שבדרום סוריה, המשקיף על רמת הגולן. לפי הדיווח, נגרם נזק רק למבנים, ולאחר מכן ישראל נקטה ב"לוחמה אלקטרונית", בכך ששיבשה פעילות של מערכות מכ"ם.

סוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק" בשפה הערבית דיווחה כי הטילים שוגרו ממוצבים של צה"ל מערבית להר החרמון ונטען כי שעה לפני התקיפה חגו מזל"טים ישראלים מעל אזור החרמון.

תקיפה בסוריה (ארכיון)
תקיפה בסוריה (ארכיון) | צילום: החדשות 13

בשנים האחרונות הפך תל אל-חארה למתקן מודיעיני של הסורים בתמיכת הרוסים. המתקן ממוקם בגובה של כ-1100 מטרים ואמור לתת מענה מודיעיני כיוון שאפשר לתצפת ממנו לתוך רמת הגולן, מול קו הטילים של צה"ל באזור. בתקופה האחרונה, האיראנים העניקו את האתר הזה לחזבאללה כדי שאלה יוכלו לתכנן את מה שהם קוראים לו "חזית הגולן", חזית שנייה מול צה"ל.

בצל הדיווחים על תקיפה ישראלית, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר מאוחר יותר באותו היום כי "שרשרת המבחנים שאיתם אנו מתמודדים איננה פוסקת. אנו מגיבים בתקיפות ובעוצמה לכל התקפה נגדנו, אבל איננו פועלים רק לאחר מעשה, אנחנו שוללים יכולות של האויב לפני מעשה. באופן שיטתי ועקבי אנחנו פועלים למנוע מאויבנו להקים בסיסי תקיפה נגדנו בקרבתנו".