דיווח: לפחות עשרה בני אדם נהרגו בתקיפת ישראל בסוריה

הארגון הסורי לזכויות האדם פרסם כי שלושה לוחמים בצבא אסד ושבעה חיילים זרים מתו הלילה מהפצצת צה"ל • רסיס מהרקטה שנורתה לעבר החרמון פגעה בכבל של רכבל גולשי הסקי

זמן צפייה: 02:55

(בווידאו: צה"ל תקף בסוריה)

הארגון הסורי לזכויות האדם, המזוהה עם האופוזיציה במדינה, דיווח היום (ראשון) כי עשרה בני אדם נהרגו בתקיפות צה"ל בסוריה הלילה. על פי הדיווח, שלושה מההרוגים לוחמים סורים, והשאר חיילים זרים.

לפי הדיווח, בתקיפות נפגעו בסיסים ומרכזים של איראן וחזבאללה, כמו גם של כוחות המשטר והמליציות הנאמנות לו. עוד דווח כי השבעה שאינם סורים נהרגו במהלך התקיפות באזור הדרום-מערבי לדמשק, ואילו שלושת הסורים נהרגו בתקיפות באזור קוניטרה.

בתוך כך, היום נודע כי רסיס מהרקטה ששוגרה אמש פגע בכבל של רכבל גולשי הסקי באתר החרמון, שאינו פעיל בקיץ. במקום מבצעים הערכת נזקים.

לעוד כתבות בנושא:

נתניהו על התקיפה בסוריה: "לא נסבול ירי לשטחנו – נגיב בעוצמה"

בתגובה לירי לחרמון: צה"ל תקף יעדים צבאיים בסוריה • תיעוד

צה"ל: זוהו שני שיגורים מסוריה לעבר החרמון - אין נפגעים

צה''ל תקף כמה יעדים בסוריה
צה''ל תקף כמה יעדים בסוריה | צילום: דובר צה''ל

מוקדם יותר, הבהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא שנתן את ההוראה לבצע את התקיפה ואמר: "קיימתי אתמול התייעצויות ביטחוניות בעקבות הירי לגולן, בהן הנחתי את צה"ל על פעולה תקיפה". נתניהו שלח מסר לגורמים ששיגרו את הרקטות לעבר ישראל: "איננו מוכנים לסבול ירי לשטחנו ואנו מגיבים בעוצמה רבה כנגד כל תוקפנות נגדנו". לדבריו, "זו מדיניות עקבית שתמשיך למען ביטחון ישראל".

כאמור, מוקדם יותר הלילה תקף צה"ל כמה יעדים צבאיים בסוריה בתגובה לירי שתי הרקטות אמש לעבר החרמון, שאחת מהן, כזכור, אותרה בשטח ישראל. מדובר צה"ל נמסר כי מטוסי קרב של צה"ל תקפו, בין היתר, שתי סוללות ארטילריה, כמה עמדות תצפית ומודיעין בחזית רמת הגולן וסוללת הגנה אווירית מסוג SA-2. כמו כן, במהלך התקיפה הופעלה מערכת הגנה אווירית של צה"ל בעקבות ירי נגד מטוסים סורי, אך לא זוהו נפילות בשטח ישראל.

במקביל, דווח בסוכנות הידיעות "סטפ", המזוהה עם האופוזיציה הסורית, כי בתקיפה נפגעו אתרים של צבא אסד ומיליציות איראניות השוכנות בבסיס חטיבה 165, וכן מטרות נוספות באתר "תל אל-מאנע" שבאזור אל-כיסווה. לפי הדיווח, באתרים הללו הופצצו מחסני נשק וכני שיגור טילים.

Whatsapp Image 2019 06 02 At 0
עמדת תצפית של צבא סוריה בצפון קוניטרה שהותקפה ע''י צה''ל | צילום: דובר צה''ל

סוכנות הידיעות הרשמית בסוריה, "סאנא", דיווחה כי נערכו שתי תקיפות של צה"ל בסוריה – הראשונה בשעה 3:22 לעבר מטרות בדרום מזרח לדמשק, שבה לא היו דיווחים על נפגעים, ותקיפה שנייה ב-4:10 במזרח מחוז קוניטרה, שבה על פי גורם בצבא הסורי שלושה חיילים נהרגו ושבעה נפצעו. מוקדם יותר דווח בטלוויזיה הסורית כי מערכות ההגנה האוויריות הופעלו נגד "מטרות האויב" בדרום דמשק והדי פיצוצים נשמעו באזור.

אמש הודיע צה"ל כי זוהו שני שיגורים של פצצות מרגמה משטח סוריה לעבר החרמון. לא הופעלה אזעקה, כיוון שהמערכות זיהו שהרקטות אינן צפויות ליפול בשטחים מיושבים. בנוסף, לא התבצע ניסיון יירוט של כיפת ברזל.

Whatsapp Image 2019 06 02 At 0
סוללרת ארטילריה של צבא סוריה שהותקפה ע''י צה''ל | צילום: דובר צה''ל