הדקירה בבני ברק: התחזק החשד לפיגוע. הפצוע: "חבט בי ונמלט"

יצחק דהן (46) הותקף בראשו ונפצע באורח בינוני אתמול בבני ברק, כשעלה על הגשר לכיוון גבעת שמואל. הוא פונה לביה"ח כשהוא בהכרה, והיום, בריאיון לחדשות 13, הוא שחזר את רגעי האימה: " ראיתי שהוא מסתכל עליי ומכניס יד לשקית. חשבתי שהוא אולי רוצה לעשות לי משהו, אבל קיוויתי שלא". חשוד פלסטיני נעצר והועבר לחקירת שב"כ

זמן צפייה: 04:12

יצחק דהן בן ה-46, אב לשישה ילדים שנפצע אתמול (שלישי) באורח בינוני באירוע שחשוד כפיגוע בבני ברק, סמוך לגבעת שמואל, סיפר היום לחדשות 13 כי עלה על גשר הולכי רגל לכיוון גבעת שמואל, שם "גיליתי באמצע הירידה שמישהו בא מולי, מסתכל עליי, הכניס את היד לניילון שהיה אצלו, וכשעברתי אותו אחרי כמה שניות הוא בא מאחוריי וחבט לי בראש, בכלי שהוא הוציא מהשקית". בינתיים, הערב הותר לפרסום כי בפעילות משותפת של שב"כ ומשטרת ישראל נעצר חשוד בתקיפה. החשוד לאירוע על רקע לאומני התחזק.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-0607222048' autoplay='0' credit='' desc='דיווח מהמהדורה המרכזית: התחזק החשד לפיגוע' poster='' kid='1_11ah0zx1' duration='']

לדבריו, הדוקר אמר כמה מילים, אך הוא לא הבין אותן: "לא שמעתי מילים ברורות. זוכר מילים אולי כמו אללה אכבר, משהו מהסוג הזה". לדברי דהן, "אני לא מסוכסכך עם איש. אין סיבה שמישהו יפגע בי. לא יעלה על הדעת". לאחר מכן הגיע אדם שסייע לדהן, ששכב על הגשר כשהוא שותת דם: "האיש הזה עזר לי מאוד. במשך שתי דקות תפסתי את הראש, ניסיתי לאטום את הפצעים כדי לא לאבד הרבה דם. חיכיתי שתבוא עזרה ובדיוק עבר אותו אדם".

זירת הדקירה בגבעת שמואל
זירת הדקירה בגבעת שמואל | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

האירוע התרחש לפנות בוקר אתמול. פרמדיקים שהוזעקו לזירה פינו את דהן לבית החולים שיבא בתל השומר כשהוא בהכרה. תחילה הוא סיפר כי הותקף על ידי אדם ערבי שדקר אותו פעמיים בראש. טרם נעצר חשוד במעשה. יעל דהן, רעייתו של יצחק שנפצע באירוע, סיפרה אתמול לחדשות 13: "בעלי הלך לתפילה בגבעת שמואל, עלה על הגשר ובן אדם הגיע מולו. הוא הוציא משהו משקית ונתן לו מכות חזקות בראש. הוא אמר שמדובר בבן אדם עם חזות ערבית שברח".

חובש רפואת חירום במד"א שימי זילברשלג ופרמדיק מד"א אלחנן אלון, סיפרו: "ראינו על הגשר גבר כבן 47 יושב בהכרה מלאה וסובל מפציעות חודרות מדממות, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותו בדחיפות לבית החולים כשמצבו בינוני. בדרך הוא סיפר שהותקף כשהלך על הגשר לכיוון בני ברק".