סולימאני מאיים: "הפעולות המשוגעות של ישראל – מאבקה האחרון"

מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה התייחס לתקיפת צה"ל בסוריה, שסיכלה פיגוע עליו לטענת דו"צ פיקד סולימאני עצמו, ואמר כי "אלה ללא ספק ההרפתקאות האחרונות של המשטר הציוני"

זמן צפייה: 04:37

מתיחות בצפון: מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, קסאם סולימאני, התייחס הערב (ראשון) לתקיפות האחרונות בסוריה ולבנון, ואיים על ישראל. "הפעולות הצבאיות האחרונות הן משוגעות, והולכות להיות ללא כל ספק ההרפתקאות האחרונות של המשטר הציוני", כתב בחשבון הטוויטר שלו.

מוקדם יותר הערב, בנאום שנשא מהבונקר שלו, התייחס מזכ"ל חזבאללה חסן נסראללה לאירועים האחרונים בגבול הצפון ואמר כי "מה שהתרחש אתמול בסוריה ובלבנון מסוכן מאוד". את הדברים אמר שנאום שנשא להמונים, ששודר מתוך הבונקר שבו נסראללה שוהה. בהתייחס לאירוע הפלת המל"טים בלבנון אמר: "זוהי פעולה תוקפנית ראשונה מאז מלחמת לבנון השנייה. אנחנו בחזבאללה לא נסכים להישנות תרחיש כזה בלבנון, יהא המחיר אשר יהא. עבר הזמן שבו מטוסים ישראלים יפציצו אתרים בלבנון ואילו בישראל ישארו בטוחים ומוגנים".

"צה"ל אמר שהפציץ בסוריה את כוח קודס של האיראנים", התייחס נסראללה למתקפה בסוריה, בה סיכל חיל האוויר פיגוע רחפנים. "זהו שקר. צה"ל הפציץ מוצב של חזבאללה בסוריה, ויש שם שני הרוגים של חזבאללה. נתניהו אתה יודע כי איננו צוחקים. אנו אמרנו לישראל שאם תהרוג אחד מבנינו בסוריה נגיב בלבנון. אני אומר לחיילי צה"ל שעל הגדר: חכו לנו, יום-יומיים ואנחנו נגיע רחוק מהגבול".

עוד בחדשות 13:

נסראללה: "נגיב על ההרג בסוריה ונתקוף בעומק ישראל"

גוברת ההערכה בישראל: המל"טים שהופלו בלבנון – שייכים לאיראן

4 איראנים תכננו תקיפה מווילה סורית: פרטי הפיגוע שסוכל נחשפים

מזכ''ל חזבאללה נסראללה בטקס לציון 13 שנים לסיום מלחמת לבנון השנייה
מזכ''ל חזבאללה נסראללה בטקס לציון 13 שנים לסיום מלחמת לבנון השנייה

נסראללה התייחס גם למתקפות שהתרחשו בשבועות האחרונים בעיראק, האחרונה בהן התקיימה הערב, ומיוחסות לישראל. "בעיראק קורה דבר חריג במשך מספר שבועות. מחסנים של הגיוס העממי מותקפים בכל מיני מקומות בעיראק", אמר. "יש שם טביעות אצבע של ישראל ונתניהו. ישראל מתגאה בתקיפות האלה. אנחנו בלבנון לא נסכים שדבר כזה יקרה בלבנון, אנחנו נעשה כל דבר בשביל למנוע את הפעילות הזו בלבנון".

שעות לאחר האירוע בביירות, בישראל גוברת ההערכה כי המל"טים שהפלו הלילה בדאחייה שבביירות - שייכים לאיראן. זאת, לאחר שנטען כי המל"טים ישראליים. כלי הטיס נפלו בסמוך למבנה השייך לחזבאללה וגרמו לפציעתו של אדם אחד באורח קל ולנזק רב. בכלי התקשורת בלבנון דיווחו היום כי נציגת המדינה באו"ם תגיש תלונה נגד ישראל במועצת האו"ם. מצה"ל נמסר בתגובה לתקרית: "לא מתייחסים לדיווחים זרים".

המל''טים שהופלו בלבנון
המל''טים שהופלו בלבנון | צילום: חדשות 13

כזכור, פיצוצים עזים נשמעו הלילה בבירת לבנון ביירות, וארגון חזבאללה טען כי שני מל"טים ישראליים התרסקו באזור. הראשון, לפי הדיווחים, נפל בפרבר דרומי שבו כוחות פרו איראניים רבים, והשני, שנשלח למקום כחצי שעה לאחר מכן, התפוצץ באוויר ונפל ברובע דחייה, סמוך לבסיס של הארגון. סיבת ההתרסקות אינה ידועה.

התקרית אירעה לאחר שישראל תקפה אמש כמה יעדי טרור בכפר עקרבה שבדרום מזרח דמשק, באמצעות מטוסי קרב. התקיפה בוצעה נגד פעילי כוח "קודס" האיראני ומיליציות שיעיות שעסקו בימים האחרונים בקידום פיגוע נגד מטרות ישראליות משטח סוריה. מדובר צה"ל נמסר כי מתווה הפיגוע שסוכל כלל תכנון לשגר כמה רחפנים חמושים נגד מטרות ישראליות.