אלפי קצינים פנו לגנץ: הקם ועדת חקירה לפרשת הצוללות

בין החותמים על העצומה גם הרמטכ"לים לשעבר אהוד ברק, משה יעלון ודן חלוץ, בטענה כי רק ועדת חקירה עם סמכויות רחבות תביא לחקר האמת. גנץ: "שמעתם את דעתי - צריכה לקום ועדת חקירה"

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

גוברים הקולות מתוך קהילת הביטחון הקוראים להקמת ועדת חקירה ממלכתית בפרשת הצוללות וכלי השייט. עצומה החתומה ע"י 6,221 קצינים בדימוס, הקוראת להקמת ועדת חקירה ממלכתית לפרשה, הוגשה היום (שני) לשר הביטחון בני גנץ. בהמשך תוגש העצומה גם לשר המשפטים גדעון סער, אשר סיכם לאחרונה עם השר גנץ כי ידונו בקרוב על הקמת ועדת חקירה לפרשה.

בין החותמים על העצומה נמצאים הרמטכ"לים לשעבר אהוד ברק, משה (בוגי) יעלון ודן חלוץ, 31 אלופים וביניהם עמוס ידלין, אודי שני, אודי אדם, אהרן זאבי פרקש, יום טוב סמיה ודני רוטשילד, 138 תא"לים, 471 אל"מים וקצינים נוספים בדרגות שונות. הקצינים החתומים על העצומה טוענים כי פרשת הצוללות נוגעת בנושאים הביטחוניים האסטרטגיים ביותר לישראל וחובה שתיבדק באופן היסודי ביותר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ליברמן נגד הסגר: לא ברור אם זה גורם לירידה בתחלואה

ממונה הקורונה: אנשים יצטרכו להחליט – להיבדק כל יום או להתחסן

האם נתניהו היה אחראי להפלת התקציב? כך נשמע כ"ץ בעבר

בעצומה כתבו הקצינים כי רק ועדת חקירה ממלכתית תביא לחקר האמת ותסיר את העננה מעל הפרשה הביטחונית החמורה ביותר שידעה מדינת ישראל. השר גנץ הודה לחותמי העצומה על היוזמה והדגיש בפני הנוכחים את מחויבותו לוועדת חקירה ממלכתית. "שמעתם את דעתי - צריכה לקום ועדת חקירה", אמר להם גנץ, "לא כי אני יודע מה יהיו מסקנותיה אלא כי הנושא רגיש מדי, רחב מדי, עמוק מדי ומדובר מדי בשביל שלא תהיה".

בני גנץ גיא פורן רליק שפיר עצומה צוללות
שר הביטחון גנץ עם יוזם העצומה סרן (מיל) גיא פורן ותא''ל (מיל) רליק שפיר, אחד החותמים

תא"ל במיל' רליק שפיר וסרן במיל' גיא פורן הגישו את העצומה לשר ואמרו: " 50 בכירי מערכת הביטחון בתקופה הרלבנטית חתמו על תצהירים לבית המשפט המתארים מעשים לא ראויים להם הם היו עדים באופן אישי. זהו דבר חסר תקדים במדינה ולא יכול להיות שהוא לא ייחקר בצורה היסודית ביותר. רק ועדת חקירה ממלכתית בעלת סמכויות רחבות שתבחן את כל היבטי הפרשה תוכל לבצע חקירה כזאת, תביא לחקר האמת, תשיב את אמון הציבור ותסיר את העננה מעל פרשת השחיתות הביטחונית החמורה שידעה מדינת ישראל".

שר הביטחון גנץ מסר בתגובה: "נפגשתי היום עם נציגים של פורום קצינים בדימוס הפועלים להקמת ועדת חקירה לרכש הצוללות וכלי השיט, שהחתימו 6,221 קצינים במילואים על עצומה שמגבה את המהלך. אמרתי להם שכשר הביטחון אני מחויב לנושא קודם כל בפן המקצועי, ואנו פועלים בכדי להביא החלטת ממשלה בנושא בהקדם".