הממשלה אישרה להאריך ב-48 שעות את מצב החירום האזרחי בלוד

ברקע העימותים בעיר יוארך מצב החירום עד יום ה' • אחי הנרצח בלינץ' בלוד: "שכנע אותי בדיו קיום ואמר שאין סיבה שיפגעו בו" • צעיר ערבי בן 27 מיפו נעצר בחשד לתקיפת החייל שנפצע קשה בלינץ'

זמן צפייה: 02:19

בשל המתיחות שנרשמה בימים האחרונים בלוד, הממשלה אישרה היום (שלישי) להאריך ב-48 שעות את מצב החירום שהוכרז בעיר המעורבת. ההארכה התקבלה לאור המלצת השר לביטחון פנים אמיר אוחנה והמשטרה. 

בד בבד, צעיר ערבי בן 27 מיפו נעצר בחשד לתקיפת החייל ליאון שרנין ופציעתו הקשה בשבוע שעבר בשדרות ירושלים שבעיר. החשוד נמלט עד אילת, אך שם נתפס על ידי חוקרי מרחב יפתח.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אחרי לילה שקט: חודש הירי לדרום; ביידן לנתניהו: בעד הפסקת אש

חוסל מח"ט בזרוע הצבאית של הגא"פ; חמאס: נחזור לתקוף את ת"א

האסון בגבעת זאב: בכירים בחסידות קרלין ובמועצה צפויים להיחקר

אפרים יהושע,לינץ', לוד
אפרים יהושע, אחיו של יגאל יהושע שנהרג בלינץ' בלוד

מוקדם יותר הבוקר סיפר אפרים יהושע ב"העולם הבוקר", אחיו של יגאל שמת אמש מפצעיו לאחר שעבר לינץ' בלוד, על הרגעים האחרונים שבהם דיבר עם אחיו. "ניסיתי למנוע ממנו לנסוע ללוד במצב הקיים, אבל הוא שכנע אותי בדו קיום ואמר שאין סיבה שיפגעו בו".

"הוא היה אדם אהוב על כל סביבתו", הוסיף אפרים, "הוא עזר לכל הקהילה המקומית, הערבית והיהודית כאחד". כזכור, יגאל בן ה-56, תושב לוד, הגיע בשבוע שעבר אל בית החולים אסף הרופא במצב אנוש לאחר שבמהלך נסיעתו פורעים ערבים זרקו לעבר מכוניתו לבנה שפגעה בראשו. לאחר מותו, משפחתו החליטה לתרום את איבריו. 

ליאון שרנין, לינץ', יפו, פרעות
החייל ליאון שרנין שנפצע בפרעות ביפו | צילום: חדשות 13

בשבוע שעבר אירעו שורה של התפרעויות והפרות סדר רבות בעיר לוד שהובילו את המשטרה להודיע על סגר על העיר, ברקע ההסלמה בדרום והמתיחות הביטחונית. שוטרי מג"ב נכנסו אל העיר במטרה להרגיע את הרוחות ולהשיב את השקט למקום. בהתפרעויות שהתרחשו, עסקים רבים ובתי כנסת הושחתו בעיר.