ניסיון פיגוע דקירה סמוך למערת המכפלה - אין נפגעים • תיעוד

פלסטיני בן 19 הגיע לעמדת בידוק בחברון וניסה לדקור לוחם מג"ב שהיה במקום. כוחות הביטחון השתלטו על המחבל ועצרו אותו. איש לא נפצע באירוע

זמן צפייה: 00:32

פלסטיני בן 19 ניסה לבצע היום (שני) פיגוע דקירה בעמדת בידוק סמוך למערת המכפלה שבחברון. לא היו נפגעים באירוע והמחבל נעצר. מחקירה ראשונית עולה כי הצעיר ניסה לדקור לוחם מג"ב שהיה במקום, אך חבריו של האחרון הצליחו להשתלט על המחבל. בתיעוד מצלמת האבטחה ניתן לראות את המחבל נסתער עם הסכין על הלוחם, ואת ההשתלטות עליו.

סמ"ר שאדי חיר, השוטר שנאבק במחבל, סיפר: "היום במהלך משמרת מבצעית בחסם 6, אחת הכניסות של מערת המכפלה, מגיע אליי חשוד לעמדת בידוק. אני מבצע עליו בידוק ראשוני והוא נמצא תקין, אבל אחרי זה הוא עדיין רועד ומעלה לי את רמת החשד, אז אני מחליט לקחת אותו ולעשות לו בידוק יותר קפדני. במהלך הליווי שלי לחדר בידוק, אותו חשוד שולף סכין ומנסה לדקור אותי, פעם ראשונה הוא לא הצליח, ובפעם השנייה נשברת לו הסכין. השתמשתי בכוח, אזקתי אותו, וככה סיכלנו פיגוע בכניסה למערת המכפלה".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-1702201543' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_n9ygegof' duration='33'']

ניסיון פיגוע הדקירה לעבר לוחם מג''ב במערת המכפלה בחברון
ניסיון פיגוע הדקירה לעבר לוחם מג''ב במערת המכפלה בחברון | צילום: דוברות המשטרה(מג''ב)

אתמול, כזכור, לוחמי מג"ב עצרו חשוד פלסטיני שסירב לבידוק ביטחוני ואף תקף את אחד הלוחמים באחת מעמדות הבידוק הסמוכות למערת המכפלה בחברון. בחיפוש בתיקו אותרה סכין ומתחקור החשוד עלה כי התכוון לבצע פיגוע.

הסכין שנשברה במהלך נסיון הדקירה במערת המכפלה בחברון
הסכין שנשברה במהלך נסיון הדקירה במערת המכפלה בחברון | צילום: הצלה יו''ש

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

צה"ל: בית המחבל שרצח את רנה שנרב במעיין בדולב ייהרס

קסדה נמצאה בנחל פארן – נבדק אם שייכת לטייס שנפל ב-1984

כוחות מג''ב בזירת ניסיון פיגוע הדקירה ליד מערת המכפלה
כוחות מג''ב בזירת ניסיון פיגוע הדקירה ליד מערת המכפלה | צילום: הצלה יו''ש

ביום שני שעבר הותר לפרסום כי צה"ל עצר בשבוע שלפני כן את הפלסטיני החשוד בכך שהשליך בקבוק תעברה לעבר חייל נח"ל במהלך הפרות סדר אלימות בחברון. בתיעוד, מתוך מצלמת הקסדה של אחד מלוחמי יחידת דובדבן, ניתן לראות את הלוחמים מגיעים אל ביתו של החשוד כשהוא במיטתו בלילה. טרם המעצר, החיילים נראים צועדים בקסבה של חברון.

יום לאחר אותה התקרית, שוטר מג"ב נפגע מבקבוק תבערה שהושלך לעברו גם כן, במהלך הפרת סדר במחאה על תוכנית המאה בחברון, שבה השתתפו כחמישים פלסטינים. מדיו של השוטר עלו באש, אך הוא כיבה במהירות את הדליקה ולא ספג פגיעה פיזית. ההתקהלות פוזרה באמצעים לפיזור הפגנות.