שלוש פגיעות ישירות בבתים בשדרות – אדם אחד נפצע בינוני

עדכונים שוטפים: הירי לדרום נמשך, גם מחר לא יתקיימו לימודים מנתניה דרומה; בצפון אין הגבלות • וגם: המחבלים שנקברו בחיים בדרך לפיגוע בישראל – ויחידות העילית שמפעילות חימוש מדויק וחשאי

זמן צפייה: 00:00

מבצע "שומר החומות": אדם אחד נפצע הערב (רביעי) בינוני כתוצאה מפגיעה ישירה של רקטה בבניין בשדרות, כאשר בעיר הדרומית זוהו שתי פגיעות נוספות. בנוסף, אדם נפצע בינוני מנפילת פצמ"ר בנחל עוז, זאת במסגרת המטחים הכבדים שנורו לעבר הדרום והשפלה. כמו כן, זוהו נפילות בשטחים פתוחים בערים אשדוד ואשקלון. ארגון הטרור חמאס לקח אחריות על המטחים הכבדים לערי הדרום.

בעקבות המשך המערכה מול החמאס בעזה, פיקוד העורף החליט הערב כי גם מחר לא יתקיימו לימודים מנתניה ודרומה. לצד זאת, באזור הצפון לא יחולו הגבלות כלל.

הריסות בשכונת אל רימאל בעזה
הריסות בשכונת אל רימאל בעזה | צילום: הריסות בשכונת אל רימאל בעזה

במסגרת גל התקיפות של צה"ל, מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו שלושה משגרי רקטות של ארגון הטרור חמאס ברחבי רצועת עזה. בתוך כך, מאז שעות הבוקר ונכון לשעה 19:00, זוהו כ-200 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. כ-30 שיגורים נפלו בשטח הרצועה. לוחמי ההגנה האווירית יירטו כ-90% מהשיגורים במהלך היום.

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

ביידן שוחח עם נתניהו: "מצפה לראות רגיעה משמעותית עוד היום"

ארבע רקטות נורו מלבנון: אזעקות נשמעו בקריות ובעכו

130 אלף משרות פנויות במשק – המספר הגבוה ביותר מזה 12 שנים

טיל טמיר, כיפת ברזל באשדוד
טיל טמיר יוצא ממשגר כיפת ברזל באשדוד | צילום: רויטרס

המחבלים שנקברו בחיים בדרך לפיגוע בישראל – ויחידות העילית שמפעילות חימוש מדויק וחשאי 

על אף שלא הייתה עד כה כניסה קרקעית לשטח רצועת עזה, עשרות צוותים מיחידות מיוחדות של צה"ל ומחטיבת הקומנדו, הפעילו מאז החל המבצע חימושים מדויקים וחשאיים שחשפו את חוליות הנ"ט של חמאס וג'יהאד. כמו כן, הצוותים הללו זיהו והשמידו מחבלים שירו רקטות לכיוון ישראל. בסך הכל, אוגדת עזה הפעילה בתקיפותיה כ-450 חימושים שונים, בהם 10 ממטוסי קרב, 12 ממסוקי קרב, 95 מכלי טיס, 67 פגזי טנקים, 162 מתותחים ו-62 טילים מיוחדים.

כמו כן, באוגדת עזה סיכלו עשרות חדירות לעבר ישראל: "אנחנו לא רק עושים בלימה או מחכים במארב לאויב, אלא פועלים לחשוף ולזהותו עוד בשטחו לפני שיפעל ולחסלו בשטח ההיערכות שלו", הסביר קצין בכיר באוגדת עזה, והוסיף: "כך תקפנו כבר 10 מנהרות שקרובות לגדר הגבול שחמאס תכנן לחדור דרכן לשטח ישראל". במודיעין של אוגדת עזה נערכו למבצע במשך שנתיים, עם למעלה מ-2,000 שעות צילום ואיסוף מודיעין מהאוויר שיצרו תמונה מודיעינית חזקה.

במהלך התקיפות של אחת המנהרות, נקברו עשרות לוחמי נוכבא מובחרים של חמאס בעודם בחיים, זאת לאחר שמטוסי קרב של צה"ל תקפו שתי מנהרות מחאן יונס, בעקבות תנועתם של לוחמי הנוכבא לקרבת הגבול.

תקיפת צה''ל ברצועה במבצע שומר החומות
תקיפת צה''ל ברצועה במבצע שומר החומות | צילום: רויטרס

כתוצאה מתקיפות אוגדת עזה, חוסלו עד כה כ-70 מחבלים, כאשר רובם ניסו לפגוע בגבול, זאת מתוך כ-150 מחבלים לפחות שצה"ל חיסל במהלך כל המבצע. בנוסף, כוחות האוגדה תקפו 40 יעדי נ"ט והרגו לפחות 10 מחבלים מאותן חוליות. בנוסף, חיסלו כוחות האוגדה את איאד שריר, מפקד מערך הנ"ט בעיר עזה.

בתוך כך, מתחקיר של תקרית הנ"ט בימים הראשונים של הלחימה במושב נתיב העשרה, במסגרתה נהרג לוחם חטיבת הנח"ל עומר טביב, עלה כי כוח בפיקוד סגן מפקד הפלוגה הגיע במהירות לחממות הסמוכות למושב, זאת כחלק מהיערכות מיידית לחדירה של חמאס למרחב. במקביל, הישוב ספג פצצות מרגמה וכוח מיחידת מגלן זיהה וירה לעבר רחפן שהתקרב מהרצועה.

בהמשך, כוח נח"ל חתר למגע ברצף האירועים שהתנהלו בסמיכות כדי למנוע חדירת מחבלים, אך בו בעת נכנס לאיזור חשוף לנ"ט וספג את הפגיעה מטווח ירי של ארבע ק"מ מבית חאנון. מאותו מרחב שוגרו עיקר הרקטות גם לעיר אשקלון, שספגה בתחילת המבצע, במטח אחד מרוכז, שיא של 167 רקטות במקביל.

ירי טנקים לעבר הרצועה במבצע שומר החומות
ירי טנקים לעבר הרצועה במבצע שומר החומות | צילום: רויטרס

גם הלילה, צה"ל המשיך בהריסה מהאוויר של מנהרות "המטרו" הפנימיות של חמאס, ולפי קצין בכיר בפיקוד דרום, לחמאס ייקח לפחות חמש שנים וכסף רב לחפור אותן מחדש. לאחר תקיפות חוליות הנ"ט הרבות, בצבא מעריכים כי נותרו לחמאס ולג'יהאד האיסלמי עשרות משגרי נ"ט, בנוסף לטילים עצמם. "אנו מזהים חשש ממשי של פעילי טרור וגם מפקדים להיכנס למנהרות לאחר שהן נהפכו למלכודת מוות", הוסיף הקצין. יחד עם זאת, באוגדת עזה מעריכים כי חמאס וג'יהאד יסלימו את הירי לקראת הפסקת האש, כולל פצצות מרגמה לטווח הקרוב כדי למקסם נפגעים ישראלים.