"לא נוכל להחזיק מעמד": בעלי מתחמי האירוח בדרום קוראים לעזרה

בעוטף עזה ובצפון הנגב פועלים מאות אתרי תיירות, וכל סבב הסלמה פוגע בפעילותם באופן משמעותי. כעת הם מבקשים מהציבור לסייע להם לחזור לשגרה: "'חגורה שחורה' הייתה באמת שחורה עבור התיירות"

זמן צפייה: 02:30

בעוטף עזה ובצפון הנגב פועלים מאות מתחמי אירוח, צימרים ואתרי תיירות, וכל סבב הסלמה פוגע בפעילותם באופן משמעותי. איציק איבו מנהל את מתחם התיירות בניר עם כבר 20 שנה, ומתמודד עם מציאות חיים לא פשוטה. את ההפסדים בעקבות שני ימי הלחימה האחרונים הוא אומד בכ-80 אלף שקלים. "תיירות זה כמו סופר: בסופר נגמרה המלחמה – נכנסים וקונים. אבל תיירות אני צריך להתחיל לבנות מחדש. זה לוקח חודש-חודשיים", הסביר.

אמנון עוזיהו, בעלי מתחם "טבע הבשור" בעין הבשור, סיפר גם הוא על המצוקה: "שומם פה, אנשים הודיעו שהם לא מגיעים ואני מצדיק אותם. 13 שנים אנחנו חיים במצב של כן מגיעים ולא מגיעים". אפילו בקיבוץ עין הבשור, שלמרות המצב הביטחוני הפך לאחת מפניני התיירות בדרום, יש מי שחושב של על סגירה. "עולה לי חשמל, ארנונה, כל הדברים שמסביב. צריך להחזיר הרבה כסף לבנקים, ואותם לא מעניין אותם ציונות וכל הדברים האלה. לא נוכל להחזיק מעמד".

עוד בחדשות 13:

450 רקטות ב-50 שעות ו-25 מחבלים הרוגים: מספרי "חגורה שחורה"

חזרה לשגרה? מטח הרקטות באמצע יום הלימודים בנתיבות

צה"ל: הפסקת האש נכנסה לתוקפה; שם המבצע – חגורה שחורה

Wblrek
מתחם האירוח השומם בניר עם

צאלה גורודנצ'יק, מנהלת אתר התיירות "מחלבת צאלה" בעין הבשור, סובלת אף היא מהשפעת המצב הביטחוני. "כל סבב כזה זה נזק, לא כל סבב נספר ולא על הכול אנחנו מפוצים. בימים כאלה, גם המלאי עומד. אין מי שקונה. חלק מהדברים מתקלקלים וצריכים להיזרק לפח".

לאור ההפסדים, התיירנים קוראים לציבור להירתם ולסייע להם לחזור לשגרה. איבו סיכם: "החגורה השחורה הזאת הייתה באמת שחורה בשביל התיירות וחדרי האירוח. אנחנו מקווים לימים טובים".