בצה"ל מעריכים: הירי לדרום לא היה מכוון – נגרם כתוצאה מהסופה

במקביל להערכת מערכת הביטחון, גם גורם בכיר פלסטיני שצוטט בעיתון "אל-קודס" טען כי הפלגים הפלסטיניים לא מעוניינים בהסלמה עם ישראל, וגילה כי מי גשמים חדרו למתקן השיגור - והפעילו אותו

זמן צפייה: 05:03

שעות לאחר ששתי רקטות שוגרו לעבר ישראל, בצה"ל העריכו היום (ראשון) כי השיגור לא היה מכוון אלא נגרם בשל נזקי מזג האוויר, שגרמו לפגיעה בכן השיגור והפעילו אותו. בינתיים, בצה"ל החלו לבדוק אם הרקטות שנורו לטווח ארוך מסג׳עייה שבצפון הרצועה שייכות לחמאס או לג'יהאד האיסלמי.

במקביל להערכות במערכת הביטחון, גורם פלסטיני בכיר שצוטט בעיתון "אל-קודס", טען כי למרות שהפלגים הפלסטיניים לא חוששים מעימות עם ישראל - הם לא מעוניינים באחד כזה קרוב. המקור סירב לאשר או להכחיש האם שיגור הרקטות נעשה במכוון, אולם ציין כי ייתכן שחדירה של מי גשמים אל כן השיגור גרם לתקלה חשמלית - והיא זו שהפעילה אותו ושיגרה את הרקטות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

העובד יישא בעלות של יום אחד: סוכם מתווה מימון ימי הבידוד

קורונת החורפנים: שתי הבדיקות הראשונות שבוצעו התגלו כשליליות

דיון שלישי במשפט נתניהו: דורש לקבל את כל חומרי החקירה

מכ''ם הגשם בזמן השיגורים לעבר ישראל
מכ''ם הגשם בזמן השיגורים לעבר ישראל

בעיתון, הזהיר הגורם את ישראל מעשיית "מעשה טיפשי", ואיים בתגובה נחרצת לכל פעולה צבאית נגד רצועת עזה. "ההתנגדות הפלסטינית לא תרשה לישראל לייצר משוואות חדשות", קבע. לדבריו, בכירים ברצועה שלחו לפני מספר ימים מסר לישראל דרך מתווכים, לפיו כל פעולה "בוגדנית" תיענה ב"תגובה קשה מצד כל הזרועות הצבאיות בעזה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב בפתח ישיבת הממשלה לאירועי הלילה, והבהיר: "לא נקבל שום התקפות נגד מדינת ישראל ואזרחי ישראל". נתניהו ביקש להזהיר את ארגוני הטרור בעזה, ואיים: "גם בזמן משבר הקורונה - אל תנסו אותנו. אני אף פעם לא מפרט את התוכניות המבצעיות שלנו, אבל אני אומר להם - המחיר של המשך התוקפנות יהיה כבד, כבד מאוד".

רצועת עזה בליל השיגור לעבר ישראל
רצועת עזה בליל השיגור לעבר ישראל | צילום: רויטרס

מי שעוד דיבר על שיגור הרקטות היה שר הביטחון בני גנץ, שבנאום שנשא בטקס לזכר חללי מבצע קדש, אמר: "הלילה הזה היה לילה לא שקט בדרום הארץ, ויש לכך אחראי אחד - ארגון חמאס.  אני מבקש לומר לתושבי הדרום שאנחנו פועלים במספר כיוונים, גם מבצעיים וגם אחרים, בכדי להביא לשקט ארוך טווח".

"אם חמאס לא יעמוד במבחן השקט", הוסיף גנץ, "התוצאות תהיינה קשות קודם כל עבור הנהגתו ועבור תושבי הרצועה. את המענה שלנו להפרת הריבונות, מעבר למה שעשינו, נמשיך בזמן, במקום ובאופן שישרת את הצרכים ארוכי הטווח שלנו, של אזרחי ישראל ומדינת ישראל, בדרום הארץ".

רסיסים מהרקטה ששוגרה לעבר אשדוד
רסיסים מהרקטה ששוגרה לעבר אשדוד | צילום: Ashdod news

כאמור, שתי רקטות שוגרו הלילה מצפון רצועת עזה לשטח ישראל ונפלו בשטחים פתוחים - לא היו נפגעים בגוף ולא נגרם נזק. בתגובה, צה"ל תקף ברצועה והשמיד עמדות צבאיות של חמאס.

הרקטה הראשונה שוגרה סמוך לשעה 2:00 לכיוון אשדוד. המערכות של חיל האוויר ופיקוד העורף זיהו כי היא לא עתידה ליפול במקום שיהווה סכנה עבור התושבים, ולכן הוחלט שלא להפעיל את האזעקה. גם הרקטה השנייה שוגרה לכיוון אשדוד והשפלה, אולם הפעם הוחלט שכן להפעיל את ההתרעה.

לוחמי ההגנה של חיל האוויר, שבימים האחרונים נכנסו לכוננות מוגברת מחשש למתיחות בדרום שתיווצר בשל ציון יום השנה לחיסולו של מפקד הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי בהאא אבו אל-עטא, שיגרו כמה מיירטים לעבר הרקטות - אבל החטיאו. לבסוף, כאמור, שתיהן נפלו בשטחים פתוחים ולא גרמו לנזק.