2 רקטות נורו מעזה לכיוון אשדוד והשפלה; צה"ל תקף ברצועה

שתי הרקטות נפלו בשטחים פתוחים, זאת לאחר שאת אחת מהן ניסו לוחמי כיפת ברזל ליירט - אולם החטיאו. לא נגרם נזק ולא היו נפגעים, למעט כמה נפגעי חרדה. מטוסי קרב וטנקים תקפו עמדות של חמאס

זמן צפייה: 02:08

שתי רקטות שוגרו הלילה (ראשון) מצפון רצועת עזה לשטח ישראל ונפלו בשטחים פתוחים - לא היו נפגעים בגוף ולא נגרם נזק. בתגובה, צה"ל תקף ברצועה והשמיד עמדות צבאיות של חמאס. בשלב זה, השגרה באזור הדרום נמשכת כרגיל. על פי ההערכות, מי שירו את הרקטות היו פעילי הג'יהאד האיסלאמי.

הרקטה הראשונה שוגרה סמוך לשעה 2:00 לכיוון אשדוד. המערכות של חיל האוויר ופיקוד העורף זיהו כי היא לא עתידה ליפול במקום שיהווה סכנה עבור התושבים, ולכן הוחלט שלא להפעיל את האזעקה. גם הרקטה השנייה שוגרה לכיוון אשדוד והשפלה, אולם הפעם הוחלט שכן להפעיל את ההתרעה.

לוחמי ההגנה של חיל האוויר, שבימים האחרונים נכנסו לכוננות מוגברת מחשש למתיחות בדרום שתיווצר בשל ציון יום השנה לחיסולו של מפקד הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי בהאא אבו אל-עטא, שיגרו כמה מיירטים לעבר הרקטות - אבל החטיאו. לבסוף, כאמור, שתיהן נפלו בשטחים פתוחים ולא גרמו לנזק.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הקלטות ניר חפץ נחשפות – נתניהו על בנט: "הוא כלב קטן" • בלעדי

האמירה על מנדלבליט והחקירה במשטרה: מיקי זוהר מסכם שבוע סוער

השבוע ה-22: אלפים בהפגנות נגד נתניהו בתל אביב ובירושלים

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2011150721' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד שיגור הרקטה לעבר ישראל' poster='' kid='1_ujo5tf3b' duration='28'']

כמה שעות לאחר השיגורים, מטוסי קרב, מסוקי קרב וטנקים של צה"ל תקפו תשתית תת-קרקעית ועמדות צבאיות של חמאס ברצועה. מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל מקיים הערכת מצב שוטפת ופועל בתקיפות ונחישות כנגד כל ניסיון לפעילות טרור כנגד אזרחי מדינת ישראל והפרת ריבונותה".

בעקבות ההתרעה שנשמעה, שלושה בני אדם נפגעו קל מחרדה בחולון, בת ים ואשדוד. יצחק מוגרבי, חובש ומתנדב ביחידת חוסן של איחוד הצלה, סיפר: "התעוררנו בעקבות שמיעת הפיצוצים בחולון, ביתי בת ה-15 קיבלה התקף חרדה בעקבות הפיצוצים העזים".

רסיסים מהרקטה ששוגרה לעבר אשדוד
רסיסים מהרקטה ששוגרה לעבר אשדוד | צילום: Ashdod news