ירי בוצע לעבר עוטף עזה - צה"ל תקף ברצועה בתגובה

רקטה שוגרה מהרצועה ונפלה בשטח פתוח, סמוך לאחד היישובים במועצה האזורית אשכול. לא ידוע על נזק או על נפגעים בגוף. זמן קצר לאחר מכן, חיל האוויר תקף עמדה צבאית של חמאס

זמן צפייה: 00:38

רקטה שוגרה הערב (שני) לעבר עוטף עזה, ונפלה בשטח פתוח סמוך לאחד היישובים במועצה האזורית אשכול - כך אישר דובר צה"ל, לאחר שהופעלה התרעת צבע אדום באזור. לא דווח על נפגעים בגוף או על נזק. אין שינוי בהנחיות לתושבים. זמן קצר לאחר מכן, תקף כלי טיס של צה"ל עמדה צבאית של חמאס בדרום רצועת עזה.

הירי הערב מגיע לאחר כמה שבועות של שקט בגזרה הדרומית, לאחר ששני הצדדים סיכמו על הפסקה בהסלמה. כזכור, לפני כשלושה שבועות שוגרו 13 רקטות בלילה מרצועת עזה לעבר שדרות ויישובי העוטף. שמונה מהן יורטו על ידי כיפת ברזל והיתר נפלו בשטחים פתוחים.

המטחים הללו הגיעו שעות ספורות לאחר החתימה על הסכמי השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות ובחריין בבית הלבן אמש, במהלכה נורו רקטות לעבר אשדוד ואשקלון.

עוד בחדשות 13:

נתניהו בקבינט הקורונה: לא יהיו הקלות בסגר עד יום שני

פרסום ראשון: התיק נגד הקצין שהכה מפגין בבלפור צפוי להיסגר

רקטות שנורו מרצועת עזה לישראל
רקטות שנורו מרצועת עזה לישראל (ארכיון) | צילום: רויטרס

בתגובה לירי הרקטי, חיל האוויר תקף יעדי טרור של חמאס במוקדים שונים רצועה. בין היתר הותקפה תשתית תת קרקעית של הארגון. למרות הירי, הלימודים בשדרות ובעוטף עזה מתקיימים נכון לעכשיו כהרגלם. זאת לאחר הערכת מצב שנערכה במועצה האזורית שדות נגב עם מערכת הביטחון.

דובר חמאס, חאזם קאסם, הביע אז תמיכה בירי לעבר ישראל: "ההתנגדות מדגישה בכל פעם את יכולותיה לקבוע את המשוואות מול הכיבוש ולמנוע ממנו לשנות את כללי העימות. תגובת ההתנגדות האמיצה היום הגיעה במטרה לבלום את התוקפנות הציונית נגד רצועת עזה ולהגיב על תקיפת מוצבי ההתנגדות".